• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • trz

En till dum fråga när jag ändå är igång.. Jag har två typer av resår, en är typ en centimeter bred och den andra en decimeter. På den breda som jag då tänkte ha i midjan är den som en liten tygkant i ena sidan av resåren, om ni förstår hur jag menar? En liten volang typ.. Vad gör man med den? Eller är det bättre att ha centimetersresåren i midjan också kanske?

• Edds

en väldigt enkel men behändig liten mössa till pojken eller flickan i maggen som förhoppningsvis tittar ut om 2 veckor :D
  • Edds

jag har föressten hittat denna hjälmmössa , det är från drops.se, men jag kan inte hitta mönstret till den, det verkar inte finnas? Skulle så gärna vilja virka denna.. är det någon som har något tips på hur man kan virka en hjälmmössa med denna söta spets formen i pannan ?

• kapten bombus

Har ni slipsar över (eller köp för någon krona på en loppis..) så kan man slänga ihop en mjukisorm rätt lätt!
    Denna blev inte jättefager direkt men till nästa vet jag hur jag ska göra den lite finare, särskilt i stjärten ;)

Från utredning till nu, bebis i magen! kaptenbombus.blogspot.com/
  • kapten bombus
    Elsa1981 skrev 2012-08-08 22:16:48 följande:
    Är ju bara tvungen att bidra till hättdiskussionen. Killar kan visst ha hätta. Min kille är finast i världen i sin. Och hade det inte varit för att jag redan har flera stycken så skulle jag gärna slagit till på någon av dina Kapten Bombus. Superfina. Eller gör du fodrade som passar till vintern kanske? 
    Superduperfin hätta! Jag själv är förtjust i blomtyger, särskilt röda sådana...

Jag har inte varit inne på ett tag så ligger lite efter i svar..
    Ska man fodra med fleece nu till vintern kanske?
    Det hade ju inte vart så svårt att fixa tror jag.
    Ska se om jag kan få till lite större modeller med :)
    Från utredning till nu, bebis i magen! kaptenbombus.blogspot.com/
  • saraisundsvall

Åh vilken fin bild-tutorial, trolltoka! Tack!

Supersöt virkad mössa, Edds! Vill gärna se bild i action sen när lilla bebisen tittat ut :)

Kapten bombus: Smart idé med slipsormen, söt tycker jag!!!

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
Svar på tråden Syjunta för gravida!