• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mlir
    Fixarfia skrev 2012-08-08 12:15:22 följande:
    Passar den typen av hättor på pojkar?... Jag har en son på fem månader som jag blandar färger och typer av plagg på, men jag vet inte om jag skulle sätta på honom en hätta..
    Är jag extremt konservativ om jag tycker det är ett tjejplagg?  
    När min son var bebis hade jag bara hättor på honom enda mössan som satt kvar och täckte öronen :) dock valde jag något "pojkigare" tyger än de som är med på bilden. Hade polarn och pyrets och villervallas randiga hättor. Den gröna hade jag mycket väl kunnat sätta på honom ev den bredvid den gröna.. annars tveksamt hade nog fått karln på mig :P

Men jag är inte jättekonservativ när det gäller bebisplagg. Hade på kläder så äldre misstog honom för tjej. Roligast var nog i mataffären när han hade en rosa/röd randig overall på sig 10 månader gammal. Gick förbi en tant som sa "åhhh vilken söt liten docka" tog ett tag innan jag fattade att hon menade sonen. Under tiden funderade jag på vad jag hade med för docka bland sonens leksaker ;) Är nog ända gången någon kallat min son för en liten docka... dottern nu får jag däremot höra det så fort man är ute nån stans med henne.

Tänk att det är sån skillnad på hur man benämner en liten bebis.

• Elsa1981

Är ju bara tvungen att bidra till hättdiskussionen. Killar kan visst ha hätta. Min kille är finast i världen i sin. Och hade det inte varit för att jag redan har flera stycken så skulle jag gärna slagit till på någon av dina Kapten Bombus. Superfina. Eller gör du fodrade som passar till vintern kanske? 

• Fixarfia

Men ooo!! Det var ju bland det sötaste jag sett Elsa1981!!! Skrattande

Jag tror minsann att jag måste sy en åt min son också Solig

• majsanna

Kul tråd!! Vad duktiga ni är allihopa. Har inte hunnit läsa alla sidor, men några stycken...

Jag har börjat sy lite och än så länge har det blivit några bodys, ett par byxor, ett par tossor och en tröja. Nästa projekt ska nog bli ett babynest. Såg att någon använt "friolitkulor" som fyllnad. Smart!!. En amningskudde funderar jag på också. Så billigt att sy själv. Så dyrt att köpa!

• Edds

Ngn som har bra tips på nå sköna varma och inte allt för osexiga bröstinlägg , eller bra material som altså håller värmen om bomberna till vintern? Jag bor i Norrland så jag behöver varma tuttar och vill absolut inte ha mjölk stockning !! Så jag tänkte sy något som värmer men vad ska man använda för tyg egentligen ??

• Edds

Jätte fina hättor btw! Jag har en så fin med blommor som nog kommer till anv vare sig de är pojk eller tös :)

• Moniqe1979
    Edds skrev 2012-08-09 22:52:35 följande:
    Ngn som har bra tips på nå sköna varma och inte allt för osexiga bröstinlägg , eller bra material som altså håller värmen om bomberna till vintern? Jag bor i Norrland så jag behöver varma tuttar och vill absolut inte ha mjölk stockning !! Så jag tänkte sy något som värmer men vad ska man använda för tyg egentligen ??
    Gjorde i fleece klippte som en oval som gick från sian av bröstet/armhålan och en bit förbi bröstvårtan klippte ur en tårtbit  från "fronten" och till bröstvårtan och sydde ihop kanterna så det bleb lite skålformat... sexigt nej varmt ja...
  • lalasmama

Ull är ju bäst och värmer bra..
    Klipp till inlägg av ett gammalt ull-plagg om du har nåt.. Tex ullunderkläder som inte används.. Eller ett par ullstrumpor!
    Eller ett underställ
    Gärna dubbelt och fyll med fleece

Svar på tråden Syjunta för gravida!