• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • stjernfall
    Edds skrev 2012-08-13 17:08:59 följande:
    Bjällror var får jag tag i de? Jag har virkat skallror, men en skallra måste ju bjällra också!!:D
    Panduro eller Stof o Stil har nog Glad
  • Chinx
    Edds skrev 2012-08-13 17:08:59 följande:
    Bjällror var får jag tag i de? Jag har virkat skallror, men en skallra måste ju bjällra också!!:D
    Slöjddetaljer.
  • Edds

ska kika in där, såg att panduro hade men det fanns ingenting annat jag ville beställa så det kändes så onödigt, skall kolla stoff och stil också:D

• trz

Åh vad söta Trolltoka!
    Jag önska verkligen jag var bättre på att sy. Kan verkligen inte. Förstår mig inte på mönster eller dess beskrivningar och har ingen att fråga. Dessa ljuvliga byxor tillexempel? Hur syr man mudden i midjan och i fötterna? Finns det typ färdigt att köpa?

• Trolltoka
    trz skrev 2012-08-13 21:11:27 följande:
    Åh vad söta Trolltoka!
    Jag önska verkligen jag var bättre på att sy. Kan verkligen inte. Förstår mig inte på mönster eller dess beskrivningar och har ingen att fråga. Dessa ljuvliga byxor tillexempel? Hur syr man mudden i midjan och i fötterna? Finns det typ färdigt att köpa?
    Om du vill kan jag fixa en ingående bildtutorial imorgon? Är så svårt å förklara på rak arm så här haha
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Gimle
    Trolltoka skrev 2012-08-13 21:30:56 följande:
    Om du vill kan jag fixa en ingående bildtutorial imorgon? Är så svårt å förklara på rak arm så här haha
    Jag brukar vara här inne och läsa men har inte hunnit skapa så mycket att visa upp än. Får dessutom lite prestationsångest när alla är så himla duktiga. Tycker precis som trz att byxorna du sytt var superfina och hade gärna sett en bildtutorial på hur du gjort dem

Kan ju visa upp framsidan av ett lapptäcke jag håller på med och en dålig bild på ett babynest som jag faktiskt blev riktigt nöjd med.

och så en bild på en farfarströja som blivande mormor stickat. Finns även en orange mössa till.

v. 15+6 (13/8-12)
  • Trolltoka

Åh så mysigt babynestet såg ut! Riktigt tjockt och gosigt!

Fixar en tut imorrn och slänger upp på hemsidan min :) Länkar här när den är färdig, har ett par byxor utklippta för att sys ihop imorrn så passar bra :)  

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
Svar på tråden Syjunta för gravida!