• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • LillfisenE

Nu har jag gett mig på att rita ett eget mönster till en omlottklänning i ca 62/68 till min lilla Elsa.. spännade detta. Blev dock avbruten av en amningsstund, får se om ja orkar ta tag i det efteråt

• hyschad

Gav mig på att sydde ett babynest till vårat lilla Pyre som är beräknat i oktober, riktigt enkelt så det kan rekomenderas! Utformade den så att den även skulle passa i våran barnvagn och tygerna är beställda ifrån tyg.se. Till botten köpte jag hobbyskum ifrån Jysk och kanten är stoppad med innehållet från polyesterkudde.

• Trolltoka
    hyschad skrev 2012-08-21 14:02:34 följande:
    Gav mig på att sydde ett babynest till vårat lilla Pyre som är beräknat i oktober, riktigt enkelt så det kan rekomenderas! Utformade den så att den även skulle passa i våran barnvagn och tygerna är beställda ifrån tyg.se. Till botten köpte jag hobbyskum ifrån Jysk och kanten är stoppad med innehållet från polyesterkudde.

Åh så supersött!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • hyschad

Blev inspirerad utav Trolltoka´s harem byxor, hämla lätta att knåpa ihop och ser så himla mysiga ut. Dessa är sydda i veulortyg och grå mudd ifrån Stoff och stil.

• limali

Här kommer några av mina alster. Jag sitter där jag sitter, pga sammandragningar och foglossning och andra tråkigheter... Så i brist på annat har det pysslats lite!!

Små kompisar

Gallerfilt av restgarn

Gallerfilt (2)

Fler små kompisar

Fleecefodrad mormorsrute-filt

Bebynest i lapptäckstyg från Åhléns

• hyschad

Åh, jag hade också velat lära mig göra gallerfiltar, så himla fina. Håller på med en i mormorsrutor nu men så långt sträcker sig mina kunskaper om sådant man kan göra utav garn.

• Almagest

Nybörjarfråga här, om jag gör ett babynest, borde jag tvätta tyget innan man syr då? Eller borde jag tvätta hela nästet när det är klart? Hur tvättar man det med vadd i så att det inte blir knöligt och konstigt i så fall?

• JCT81
    Almagest skrev 2012-08-22 10:35:57 följande:
    Nybörjarfråga här, om jag gör ett babynest, borde jag tvätta tyget innan man syr då? Eller borde jag tvätta hela nästet när det är klart? Hur tvättar man det med vadd i så att det inte blir knöligt och konstigt i så fall?

Tvätta alltid tyget innan, ifall att det krymper! Så trist om man gjort något i en perfekt storlek och sen krymper det när man tvättar.
Svar på tråden Syjunta för gravida!