• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • trz

Nä nu ger jag upp byxförsöken och ställer undan maskinen. måste nog inse att det inte går. Försökte mig på ett par vanliga enkla med resårband i kanal i midja och ben men har nu misslyckats med fyra par. I give up.

• JCT81

Några små frågor till er som sytt babynest och redan har barn;

Hur långa gjorde ni själva liggdelen (och bredd)?

Hur länge kunde ni använda den?

Och om ni skulle göra en ny idag, skulle ni ha samma mått?

Har köpt tyg och material och ska sätta igång och sy så fort jag fått tyget tvättat,men funderar en hel del över storleken.

• LillfisenE

Mitt babynest är ca 30x65 cm i bottendelen, om jag minns rätt. Elsa sover i den varje natt i sin säng, hon älskar den och är 1,5 månad. I början var den det enda som funkade förutom famnen, nu kan hon ligga utan i vagnen eller vaggan dagtid

• LillfisenE

Skulle jag gjort en ny idag hade jag sytt som många här inne gjort, med avtagbar "korv" för tvätten blir enklare så.
    Och lite tjockare "korv" för det ser så mysigt ut

• akada

Jag skulle gjort min l'ngre om jag gort den idag! Gärna så liggdelen är 70 cm

• Trolltoka

En mammatunika blev till i lördags då jag och gubben skulle ut och äta UTAN barn. Insåg vid en kik i garderoben att jag hade ingenting att ta på mig... Lite klippklipp och sy så blev det så här  
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Chinx
    Trolltoka skrev 2012-08-20 10:10:45 följande:

En mammatunika blev till i lördags då jag och gubben skulle ut och äta UTAN barn. Insåg vid en kik i garderoben att jag hade ingenting att ta på mig... Lite klippklipp och sy så blev det så här  
    Vad grym du är som bara kan slänga ihop nåt sådär, snyggt blev det också :)
    thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Trolltoka
    Chinx skrev 2012-08-20 12:33:58 följande:
    Vad grym du är som bara kan slänga ihop nåt sådär, snyggt blev det också :)
    Bara å bara vet jag väl inte haha. Blev mycket justeringar utav mönstret innan jag fick ihop det som jag ville, även en del sprättande. Men har man inget att ha på sig har man inte mycket att välja på

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
Svar på tråden Syjunta för gravida!