• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    hyschad skrev 2012-08-21 19:56:33 följande:
    Blev inspirerad utav Trolltoka´s harem byxor, hämla lätta att knåpa ihop och ser så himla mysiga ut. Dessa är sydda i veulortyg och grå mudd ifrån Stoff och stil.

Jättesöta byxor det blev! Måste vara supermysiga med velour!
    limali skrev 2012-08-21 19:56:55 följande:
    Här kommer några av mina alster. Jag sitter där jag sitter, pga sammandragningar och foglossning och andra tråkigheter... Så i brist på annat har det pysslats lite!!

Små kompisar

Gallerfilt av restgarn

Gallerfilt (2)

Fler små kompisar

Fleecefodrad mormorsrute-filt

Bebynest i lapptäckstyg från Åhléns

Åh så söta saker! Gillar verkligen dom där gallerfiltarna! 

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Filifjonkan03
    limali skrev 2012-08-21 19:56:55 följande:
    Här kommer några av mina alster. Jag sitter där jag sitter, pga sammandragningar och foglossning och andra tråkigheter... Så i brist på annat har det pysslats lite!!

Små kompisar

Gallerfilt av restgarn

Gallerfilt (2)

Fler små kompisar

Fleecefodrad mormorsrute-filt

Bebynest i lapptäckstyg från Åhléns

Fina grejer!
    Gallerfilt? Gör man en luftmaska och sen en stolpe o.s.v. eller hur virkar man en sån?
  • Tallbarr12

Någon som kan hjälpa mig med några funderingar? 

1. när jag kollar på de bebiskläder jag har hemma verkar de flesta bodys och trikåbyxor vara sydda i interlocktyg (sånt som är likadant på baksida och framsida och inte rullar sig i kanterna...), men i tygaffärerna (ohlssons, jofotex etc) tycker jag de flesta barntyger är gjorda av tunn singeljersey...  Syr ni i singeljersey eller har ni tips på var man kan hitta interlocktyger? 

2. Någon som vet var man kan få tag i trikåtyg som ser ut som jeanstyg? vore ju supermysigt med små mjuka muddjeans! 

• Almagest
    JCT81 skrev 2012-08-22 10:41:52 följande:

Tvätta alltid tyget innan, ifall att det krymper! Så trist om man gjort något i en perfekt storlek och sen krymper det när man tvättar.
    Ok, tack! Får se om jag lyckas tillverka något. :)

• Trolltoka
    Tallbarr12 skrev 2012-08-22 13:09:19 följande:
    Någon som kan hjälpa mig med några funderingar? 

1. när jag kollar på de bebiskläder jag har hemma verkar de flesta bodys och trikåbyxor vara sydda i interlocktyg (sånt som är likadant på baksida och framsida och inte rullar sig i kanterna...), men i tygaffärerna (ohlssons, jofotex etc) tycker jag de flesta barntyger är gjorda av tunn singeljersey...  Syr ni i singeljersey eller har ni tips på var man kan hitta interlocktyger? 

2. Någon som vet var man kan få tag i trikåtyg som ser ut som jeanstyg? vore ju supermysigt med små mjuka muddjeans! 
    http://www.jny.se/tyger/enfargad-single-jersey/ Här finns denimjersey! (efterlyste i sygrupp på fb
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Annoz87

Är det nån som vet när stoff och stil får in sina höst/vinter tyger? är lite trött på det som finns....

• hyschad
    Annoz87 skrev 2012-08-22 18:43:02 följande:
    Är det nån som vet när stoff och stil får in sina höst/vinter tyger? är lite trött på det som finns....
    Borde inte det vara typ nu? Jag har i alla fall fått hem höst/vinter-katalogen.
  • Annoz87

jaha! jag har bara tittat på deras hemsida och tänkt vänta med att åka dit tills jag vet! hur får man deras katalog?

Svar på tråden Syjunta för gravida!