• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Eliv

Hej, har beundrat era pysselprojekt ett tag nu så jag tänkte lägga upp några bilder på vad jag pysslat med i sommar. En del syprojekt och en del annat pyssel till lillfisens rum. :)

Vadderat täcke till vaggan.

Bläckfisk i lila fleece.

Gosedjursorm i fleece, en jätte på ca 4 meter.

Släktträd.

Blommobil av mossgummi.
  • gröna L

Wow vilka fina grejer Eliv! Smarta idéer med mobilen och släktträdet, och ormen var ju hur grym som helst!

• Eliv
    gröna L skrev 2012-08-27 14:49:19 följande:
    Wow vilka fina grejer Eliv! Smarta idéer med mobilen och släktträdet, och ormen var ju hur grym som helst!
    Vad roligt att höra! Jag har en förmåga att dra iväg med pysselprojekten så ibland är det svårt att veta vad som blir bra... :)
  • Chinx
    Eliv skrev 2012-08-27 13:52:23 följande:
    Hej, har beundrat era pysselprojekt ett tag nu så jag tänkte lägga upp några bilder på vad jag pysslat med i sommar. En del syprojekt och en del annat pyssel till lillfisens rum. :)

Bläckfisk i lila fleece.

Släktträd.

Blommobil av mossgummi.
    Men HERREGUD vilket snyggt täcke!! Jag är helt SÅLD! Får jag fråga var du köpt tyget? Du är ju grym!
    thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Trolltoka
    Eliv skrev 2012-08-27 13:52:23 följande:

Bläckfisk i lila fleece.

Släktträd.

Blommobil av mossgummi.
    Åh så häftigt!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Eliv

Vad snälla ni är. :)

Tyget är från Gittes tygkälla i Rinkaby, tyckte också det var riktigt fint och härligt retro.

Jättebra tips förresten om att köpa fleecefiltar att sy av, det var tack vare att jag hittade det randiga fleecetyget på jysk som det blev en orm. :D

• Miss Giggle

Älskade ormen!!!!

Hämtade soff och stil katalogen igår. Så besviken på utbudet på Jersey!!! Inget som
    Föll mig i smaken.

Glädjande nog fanns det iaf lite nya mönster som jag letat efter ett tag som
    Omlottklänning och over size jacka.

• IdaMaarja
    Hallonpajen skrev 2012-08-27 11:53:44 följande:
    Lapptäcke är enkelt (om än lite tidskrävande :)) och jag sydde en blöjförvaring att ha vid skötbordet oxå (utöver den att ha i väskan). Sen har jag sytt små tygkorgar att ha vid skötbordet med salvor m.m. i. Sydde i vaxat tyg så de står emot väta och blir lagom "styva" och snygga!
    vaxat tyg vart köper man det? Alltså finns det typ på jysk eller ikea?
    BF 21/11-12
  • Hallonpajen
    IdaMaarja skrev 2012-08-28 08:57:43 följande:
    vaxat tyg vart köper man det? Alltså finns det typ på jysk eller ikea?

Jag köpte mitt på Stoff & Stil men det borde finnas lite överallt. Billiga och fina vaxdukar finns ju t.ex. på Jysk och de går oxå bra att använda. Vaxat tyg är bara lite mindre "plastigt" och mer likt "vanligt" tyg.
    Adam 2008 ~ BF 6/10
Svar på tråden Syjunta för gravida!