• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Miss Giggle

Är det bara jag som svär mig gul och blå när jag ska sy i mudden i benslut/ärm på
    Babykläderna? Någon som har tips? Det är så smått så det blir så svårt!

• Trolltoka
    Miss Giggle skrev 2012-08-26 21:57:23 följande:
    Är det bara jag som svär mig gul och blå när jag ska sy i mudden i benslut/ärm på

Babykläderna? Någon som har tips? Det är så smått så det blir så svårt!

Nepp, det är inte bara du Än värre är det när jag syr dom i OL eftersom pressarfoten där är så jäkla stor!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • LillfisenE

Jag gjorde mitt andra bebisplagg nånsin idag. Harembrallor med mudd och små fickor. Helt ok förutom 2 sömmar
    Muddarna var inte så hemskt tyckte jag. Då var det värre med tvillingsömmana

• gröna L

Jag har sytt bästa och enklaste grejen! Ett blöjfodral!

Ryms ca 4 blöjor och ett fullt paket våtservetter, eller 8 blöjor och inga våtservetter
  • Tallbarr12
    gröna L skrev 2012-08-27 10:45:11 följande:
    Jag har sytt bästa och enklaste grejen! Ett blöjfodral!
    Ryms ca 4 blöjor och ett fullt paket våtservetter, eller 8 blöjor och inga våtservetter
    Åh, va smart! Hur stort gjorde du det? Har bara första storleken på blöjor att måtta på hemma... :P
  • trz

Igår påbörjade jag att sy en vimpel, och blir klar strax.. (bild kommer ikväll!)
    Någon som har tips på mer saker man kan göra till barnrummet som är enkelt? Har gett upp barnkläder, det går inte..

• Memmis
    trz skrev 2012-08-27 11:08:19 följande:
    Igår påbörjade jag att sy en vimpel, och blir klar strax.. (bild kommer ikväll!)
    Någon som har tips på mer saker man kan göra till barnrummet som är enkelt? Har gett upp barnkläder, det går inte..
    Förvaringsfickor att hänga på spjälsängen eller någon vägg? Förvaringspåsar till smått och gott (typ nappar?). Klä in fula kartonger med tyg så de blir snygga att ha ståendes framme (alltså man kan ta bara enkla skolådor eller tomma makaroniförpackningar om man vill, haha).
    Alltid bra med förvaring ;P !

(Här hemma gäller regeln "syns inte stöket, så finns inte stöket!", vilket jag brukar sprida till mina vänninor vars barn börjar komma upp i åldern att de också har en hel del leksaker. Med en åtta åring och en tre åring här hemma redan så blir det lätt  saker öööööverallt, - speciellt det där legot *MORRRR*. Då slänger man in allt i lådor med lock och stänger / slänger ner det i tygpåsar och in i en garderob om man är riktigt irriterad ;P )

• JM76

Åh, bra idé! Blöjfodral ska jag nog också sy! Blir så trött på att allt ligger löst i skötväskan.

• Hallonpajen

Lapptäcke är enkelt (om än lite tidskrävande :)) och jag sydde en blöjförvaring att ha vid skötbordet oxå (utöver den att ha i väskan). Sen har jag sytt små tygkorgar att ha vid skötbordet med salvor m.m. i. Sydde i vaxat tyg så de står emot väta och blir lagom "styva" och snygga!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • gröna L

Blöjfodralet består av två tygstycken som är ungefär 35x27 som jag vändsydde ihop. Sydde fast kardborre och tygremsa med kardborrens andra del. Sen vek jag in 11 cm på varje sida och sydde fast! Done!

Svar på tråden Syjunta för gravida!