• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • trz

Hur svårt är det att sticka en fläta? Tror det heter så.. Om man googlar på bilder och skriver sticka fläta kommer det upp andra bilden vad jag menar..
    Jag kan egentligen inte sticka alls.. Kan inte börja och göra maskor eller någonting. Det enda jag kan är att fortsätta och göra det där vanliga enkla? Igenom tråd över och ut igen.. Någon som fattar?
    Nu vill jag ha en filt/pläd i något mysigt garn med en stor sån fläta på.. Har hittat en sådan på en hemsida men är inte beredd att betala 1300 för en filt. . Tänkte om någon här kanske har något tips?

• gussilago

Åh vilken fin body! Jättefint. Var har du köpt tygerna? Mönstret? Kantbandet, har du gjort dem eller finns det att köpa?

• Delapitated

trz: nu hoppar jag bara in här, jag är inte gravid men har små barn som jag stickar till, http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php är en himla bra hemsida där man får gratis mönster, tips och trix och dessutom finns det introduktionsvideor. Jag har lärt mig sticka enbart genom att läsa och titta på videor där! :) det borde finnas hur man gör en fläta. annars har jag en bok jag kan kopiera ur och lägga upp bilden så du får se :)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
  • Strumpemamma

Ja jag är stärtförälskad i svamptyget!!

Jag håller med!! Jättefin body Ilus!
    Och jättesöta tossor Katja 1

• Ilus
    gussilago skrev 2012-09-07 00:09:30 följande:
    Åh vilken fin body! Jättefint. Var har du köpt tygerna? Mönstret? Kantbandet, har du gjort dem eller finns det att köpa?
    Tack! Tygerna är från JNY och Stoff och stil. Mönster från Ottobre. Kantbanden gör jag själv av muddväv!
  • Strumpemamma

Apropå mönster från Ottobre. Då jag aldrig förut gått efter mönster (kört på eget mönster) så håller jag på att slita av mitt hår och skrika rakt ut när jag för mitt liv inte kan BEGRIPA hur man ska knåpa ihop deras Harembyxor?! Säkert dyng-enkelt, men jag får helt enkelt verka dum....
    HUR är det tänkt att man ska få ihop ett tygstycke till ett par brallor? Jag har heller inte riktigt förstått om man ska ha dubbelt tyg när man klipper ut byx-delen eller om man helt enkelt ska klara sig med en del...
    Jag hoppas ni förstår vad jag svamlar om annars får ni hojta så lägger jag upp en bild på mönstret och försöker förklara igen

• gröna L
    katja1 skrev 2012-09-06 20:13:25 följande:
    Det här är det första jag gör åt mina egna kommande barn. Är inte gravid men försöker för fullt :)
    Mönstret finns på Drops hemsida men har inte följt det till punkt och pricka. 

Åh, de blir ju jättesöta! Skulle du kunna länka till mönstret? 
  • katja1
    gröna L skrev 2012-09-07 10:42:49 följande:
    Åh, de blir ju jättesöta! Skulle du kunna länka till mönstret? 
    http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=11&lang=se

Dock tycker jag att de förklarade flätan riktigt skumt så gjorde en egen där bara. Kanske bara jag som är ovan att följa mönster. Brukar göra efter eget huvud och när inte det räcker till så slår jag det ihop med min mammas kloka syslöjdslärar-huvud. Himla praktiskt ;) 

Det finns hur mycket fint som helst på Drops hemsida! 
  • katja1

Glömde säga att det inte är någon knepig häl på de där! Man syr ihop sidorna sen. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!