• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Elsa1981

Ni gör så mycket fint hela tiden! Min kille närmar sig 5 månader (man får väl vara med fast man inte är gravid längre...?) och det hinns inte pysslas så mycket längre. Mest massproducering av dregglisar :). Däremot vill en bekant sticka en bebiskofta åt oss och hon vill att jag ska bestämma mönster och garn själv.

Var hittar jag bra stickgrejer? Jag frågar er för jag vet att ni är ett mycket pålitligare forum än Google :). Någon som har något tips på fint koftmönster eller sköna garner?

• elinp88

Efter rekommendationer på föräldrautbildningen har jag nu sytt upp en egen riskudde, modell att kunna ha vid tex. troslinningen under förlossningsarbete m.m. (Jag har sedan tidigare även en fabrikstillverkad, i lite större modell).

Jag valde att sy min som sådan att jag har som två "kanaler" i den, med en blandning av jasminris och grötris (Jag hade inte så mycket grötris hemma och kände inte för att åka och handla). Jag hade även i lite lavendel, men tyvärr kanske lite för lite då jag inte kände så mycket doft av den efter att ha värmt den i mikron (ca 2 min, högsta effekt, men en liten kopp vatten.).
    Jag sydde även med dubbla sömmar på ytterkanterna för att inte riskera att den börjar läcka ris.

Jag har även funderingar på att senare också sy ett överdrag till riskudden, för att kunna tvätta vid behov.

• Strumpemamma
    Noliee skrev 2012-09-05 21:13:43 följande:
    Hej! Vilken härlig tråd!
    Jag tänkte ge mig på att fixa en egen mobil att ha över sängen. Har ni tips på hur jag lyckas med en som den på bilden? Tycker den var dömysig! Man kan ju ha t ex cupcakes också istället om man vill det.

Men gu vilken söt mobil!! Gillar förövrigt ugglemobilen också skarpt! =)

Gjorde ett nytt försök med byxor och det blev liite mindre ridbyxe-stil denna gång. Träning ger färdighet!

Barnsligt förtjust i SVAMPAR

• sigrid73

Strumpemamma måste köpa de där svamp tyget och sy ett par byxor. :) jätte fina byxor! :))

• IdaMaarja

Fick äntligen lite tid över och sydde en bjölautomat. Nu när jag äntligen kommit igång så kommer jag fortsätta så det ryker! Skrattande

Strumpemamma: Super söta byxor! Älskar svamptyget!  
    BF 21/11-12
  • katja1

Det här är det första jag gör åt mina egna kommande barn. Är inte gravid men försöker för fullt :)
    Mönstret finns på Drops hemsida men har inte följt det till punkt och pricka. 

• katja1

Sett att flera andra också gjort baby-converse. Tyvärr har jag inte hittat någon bra beskrivning utan alltid måsta göra egna justeringar. Inte helt nöjd med dom här heller men bäst hittills...

• Ilus
    Har pysslat lite och dessa grejer är skickade till min kompis som precis fött en liten flicka! 
    Har en till body på gång som jag tror ska hamna i min lilla hög till lilla krypet! Vi får väl se hur det blir efter RUL...

Svar på tråden Syjunta för gravida!