Strumpemamma skrev 2012-09-07 09:15:56 följande:
Apropå mönster från Ottobre. Då jag aldrig förut gått efter mönster (kört på eget mönster) så håller jag på att slita av mitt hår och skrika rakt ut när jag för mitt liv inte kan BEGRIPA hur man ska knåpa ihop deras Harembyxor?! Säkert dyng-enkelt, men jag får helt enkelt verka dum....
HUR är det tänkt att man ska få ihop ett tygstycke till ett par brallor? Jag har heller inte riktigt förstått om man ska ha dubbelt tyg när man klipper ut byx-delen eller om man helt enkelt ska klara sig med en del...
Jag hoppas ni förstår vad jag svamlar om annars får ni hojta så lägger jag upp en bild på mönstret och försöker förklara igen
Om det är möstret i nr 4 så är det ju tänkt att främre och bakre benstycke ska ligga mot en vikt kant (steckad linje) och därmed går du en av var (nr 1 & 2).
SY grenbiten till framstycket, sedan grensömmen och sist sidsömmarna. Tror iof att det spelar mindre roll i vilken ordning man syr, ev kan det bli lite krångligare om man gör det i fel ordning men det kan man oftast lösa...