Här kommer det lite bilder på amningskudden som jag knåpade ihop i helgen. Överdragen blev klara idag :)
I princip allt är gjort av sånt jag redan hade hemma och inte tänkt använda till nåt annat, det enda jag köpt är en kudde för 12 kr på ikea som fyllning (hade redan en gammal äcklig kudde hemma med ihopfiltad fyllning, den fyllningen fick tjäna som "kärna" och den nya mjuka fyllningen runt om (närmast tyget).
Utgick från den här sidan när jag gjorde mönstret: www.sleepingbaby.net/jan/Baby/pillow.html

Själva basen i ett stadigt tyg (ett felköp från Ikea, det var alldeles för stelt att göra nåt vettigt av, men funkade bra som innertyg till amningskudde :)

Med överdrag i smalspårig manchester. Också ett felköp från början, själva luggen slets väldigt lätt i tvättmaskinen så funkar inte så bra till barnkläder, men till det här får det duga!

Med överdrag i gråsvart möbeltyg. Köpte några olika bitar när vi funderade på vilket tyg vi skulle ha på våran sänggavel, och de bitarna har bara legat och skräpat sen dess... Dessutom matchar den våran soffa gräsligt bra! :-P
Nu återstår bara att vänta 1-2 månader och se om formen och fastheten är lagom...