• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Hickstead
    Namine skrev 2013-01-14 18:59:01 följande:
    jag som trodde det var dyrt? frågade min mormor och hon sa att det var dyrt. haha ska jag slå till då?
    det beror kanske på när hon köpte tyg senast... ;)

Här finns det fina barntyger:

jnydesign.se

kameleontdesign.se

znokdesign.se

strommingdesign.se

liandlo.com

jofotex.se

stoffochstil.se

lilofant.se/

sydilla.se

www.ohlssonstyger.se/

gittes.se/

jonic-textil.se

strommingdesign.se

• saraisundsvall

Trolltoka: underbar liten bebis!!! Och superfina grejer! Kul att få se saker på/avändas

Hugo -07, Edvin -09 och liten kille född 17/12-12
  • Namine

Har gjort mitt livs första babynest och gud vad nöjd jag blev. helt underbart fint blev det.

• Mumselumsan

Hej på er, Vilken rolig tråd!

Jag har en utlottning i min blogg nu, har fått förmånen från min arbetsplats att lotta ut ett startset samt mössor från märket BÄBIS.

Har dock inte så många läsare numera som är gravida eller har en nyfödd liten bebis, de flesta har större barn, och vore ju trist om ingen skulle få detta så tipsar lite här på Fl. Det enda du behöver göra är att kommentera och lämna namn och på fredag (18/1) sker lottningen.   Utlottningen ligger under rubrik Tävlingar.

Välkommen att delta.

juwilo.blogg.se  

• Viktoria1
    Namine skrev 2013-01-14 23:58:23 följande:
    Har gjort mitt livs första babynest och gud vad nöjd jag blev. helt underbart fint blev det.

Jättefint! Jag har också tänkt sy ett babynest. Tiden bara rusar och nu är det bara 4 månader kvar och jag har inte hunnit börja sy än... Vart hittade du bra mönster?
  • Hickstead

Sitter i samma sits som Viktoria här... helt plötsligt är det bara 4 månader kvar och jag har inte ens börjat med nåt alls än! (jo, några virkade plagg men det var mest tidsfördriv....)

Vad använder ni som stoppning i nesten? I botten tänkte jag mig en tunn vanlig madrass, men runt om? Vanlig kudd-stoppning på rulle eller i påse är ju så hiskeligt dyrt...

Mönster finns här:
    unggravid.blogspot.se/2010/03/hur-man-syr-ett-babynest.html
    lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan/2010/august/har-sytt-ett-babynest.html 

Svar på tråden Syjunta för gravida!