• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • engladprick
    Mumselumsan skrev 2013-01-15 09:37:50 följande:
    Hej på er, Vilken rolig tråd!

Jag har en utlottning i min blogg nu, har fått förmånen från min arbetsplats att lotta ut ett startset samt mössor från märket BÄBIS.

Har dock inte så många läsare numera som är gravida eller har en nyfödd liten bebis, de flesta har större barn, och vore ju trist om ingen skulle få detta så tipsar lite här på Fl. Det enda du behöver göra är att kommentera och lämna namn och på fredag (18/1) sker lottningen.   Utlottningen ligger under rubrik Tävlingar.

Välkommen att delta.

juwilo.blogg.se  
    publiceras vinnarna bara på bloggen eller mailar du ut till dem med? kul initiativ att göra reklam här i just denna tråd :)
  • MFJ

hej!

jag har spanat in den här tråden lääänge nu och är så imponerad av allt ni gör!
    jag önskar att jag var lika duktig på att sy/sticka/virka som ni är.

ja har kommit på att jag vill försöka mig på att göra en sån där filt att ha i babyskyddet, som man kan vira runt barnet. såg att trolltoka hade gjort en sån som du kallade wrapper (om jag inte minns fel). det verkar ju väldigt smidigt, speciellt nu när det är vinter... (har BF nu på fredag)

det känns som något jag borde kunna klara av (bara sambon hjälper mig med symaskinen, jag har inte sytt på många år).

men några frågor jag har är...

1. finns det någon beskrivning någonstans hur man gör eller får man klura ut det själv? (borde kanske inte vara så svårt egentligen, men vore ändå ganska skönt att få följa en beskrivning)

2. vad ska jag använda för tyg? jag har ikeas superbilliga fleecefiltar (ljusblå) som jag funderar på att använda, men skulle gärna ha något annat tyg också...vad ska man har för typ av tyg då?

3. är det något mer jag behöver tänka på?

hoppas någon vänlig själ vill hjälpa mig :) 

• L1ber

Allt jag skrev kom inte med? Skev också att jag använde flanell som i beskrivningen men att jag också gjort från ikeafiltar fast inte samma modell. Min syster sydde även en filt enligt beskrivningen fast istället för vadd inuti la hon i ikeafilten:)

Lycka till!

• Trolltoka
    trz skrev 2013-01-14 18:43:07 följande:
    ÄLSKAR uggletyget! Vart är det köpt?

Namine skrev 2013-01-14 19:00:34 följande:
    vilka fina grejer du gör. men jag måste få fråga, vart hittar du allt tyg med stjärnor. älskar stjärnor men hittar verkligen inte :(

De färgade stjärntygerna på filten är ifrån JNY. Det i babynestet är vävt tyg från den lokala tygaffären här i stan

Ugglorna är också ifrån JNY och en vän till mig som designat.
    Namine skrev 2013-01-14 18:59:01 följande:
    jag som trodde det var dyrt? frågade min mormor och hon sa att det var dyrt. haha ska jag slå till då?

Med tanke på att trikåtygerna ofta ligger på 150-180:- per meter så... Enfärgat vävt tyg brukar ligga på ca 50-60:- /m.

Visst, handlar man gardintyger från jotex t.ex så brukar man kunna hitta för 20:- per meter...
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 8/1-13*
  • jmynt

Vilken underbar tråd, jag är jätte pysslig av mig och syr massor men nu väntar jag nr tre och skulle så gärna vilja virka lite koftor och mössor och sådant till liten men jag har inte hittat några beskrivningar och undrar om det finns någon här som har några bra. det finns så mycket fina stickbeskrivningar men det tycks vara svårare med virkning.

• Erya
    jmynt skrev 2013-01-15 18:47:51 följande:

Vilken underbar tråd, jag är jätte pysslig av mig och syr massor men nu väntar jag nr tre och skulle så gärna vilja virka lite koftor och mössor och sådant till liten men jag har inte hittat några beskrivningar och undrar om det finns någon här som har några bra. det finns så mycket fina stickbeskrivningar men det tycks vara svårare med virkning.

Har du kollat på drops?
    t.ex denna
  • L1ber
    abinito skrev 2013-01-15 19:44:42 följande:

Nu blev jag ruskigt sugen på att sy en sådan, verkar ju superlätt :)
    Det var verkligen superenkelt. Alltså det går liksom inte att göra fel, så enkelt är det ;)
Svar på tråden Syjunta för gravida!