• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley

Funderade på om man kanske skulle göra något sådant i mån av tid faktiskt, har lite material kvar ändå.. Dock sover våra katter mest i sängen med oss, och tanken är att bebis ska få sova i sin egen säng. Men man vet ju aldrig hur det slutar när den väl ploppar ut! Skrattande

• Nolan

Nope. :) Jag som sagt att barn ska sova i egen säng har än så länge haft svårt att låta sonen sova i egen säng (han är dryga 5 veckor). Natten som var sov han nästan hela natten i spjälsängen (i babynestet) innan har det slutat med att jag flyttat över nestet till sängen till slut. Mkt pga att han kräks en hel del emellanåt och jag vill vara med o fånga upp samt byta kläder. Men även för att det är mysigt. :) Babynestet är än så länge den bästa saken vi har (förutom kläder, blöjor o napp). Helt suveränt! Utan den hade det nog blivit spjälsängen tidigare.

• Claudia gbg

Någon här sim sytt en sån där mobil barnstol? Nu vet dimman jan knyta fast barnet i en vanlig stol. Tänker på mönster, erfarenheter ich funktion...

Såg att det var många nya här. Välkomna!

• katja1
    Hickstead skrev 2013-01-21 19:16:04 följande:
    Jag har ingen aning om vad du menar med mobil barnstol? Har du en bild?
    Spontant blev jag att tänka på en sån här. Är det en sån du menar Claudia? Sack 'n seat kallas de.

• Snorkmaiden

Nu har tillverkningen dragit igång hemma vid symaskinen och jag känner att det har börjat bra men lite för ivrigt. Det har blivit lite snett här och var, men det ska bli bättre på den fronten!

Gröna plyschbyxor

Mössor i trikå

Ännu mer byxor (jag är högst medveten om att ena byxbenet blev uppochner :P)

Filt i plysch och trikå

Och så naturligtvis obligatoriska sneakers!

So far so good!
  • Tirem
    Snorkmaiden skrev 2013-01-21 20:10:49 följande:
    Nu har tillverkningen dragit igång hemma vid symaskinen och jag känner att det har börjat bra men lite för ivrigt. Det har blivit lite snett här och var, men det ska bli bättre på den fronten!

Gröna plyschbyxorMössor i trikåÄnnu mer byxor (jag är högst medveten om att ena byxbenet blev uppochner :P)Filt i plysch och trikåOch så naturligtvis obligatoriska sneakers!So far so good!

Ohh, så fina saker

Du råkar inte ha ett mönster på skorna? Har letat och letat efter ett snyggt mönster men dina ligger nog faktiskt bland de allra bästa

• Snorkmaiden

Tyvärr har jag inget mönster.
    JAg beställde ett par från en tjej och sen har jag jag bara kopierat 

Svar på tråden Syjunta för gravida!