Pyret55 skrev 2013-01-07 22:05:00 följande:
Nu har jag bara näbbet kvar på min pingvin till min hemliga gäst (v.8).
Insåg just en lustig grej, ni skriver om babynests och jag som har tre barn redan har aldrig sett ett innan. Genast var jag tvungen att kolla vad man ska ha dem till och vad de kostar, sy gör jag inte bara stickar och virkar. Googlade och hade mig för att försöka se vad jag missat med mina andra barn, helt inställd på att detta måste jag ha.
De låter bra, sy på ni! Inlägget är ingen propaganda för antibabynests.
Det jag fascineras över är min egen bristande förmåga till att våga lita på mig själv. Jag har aldrig behövt ett, aldrig tänkt att jag skulle sakna ett och så blev jag ändå helt upptagen med att försöka köpa ett så snyggt men billigt som möjligt. Då barn nr1 var i vändaruntisängenåldern la jag två stora nallar bredvid honom: problemet löst.
Hann tom fundera på om jag behövde ett stort eller två små till mina tvillingar. Jag har ingen aning om jag väntar tvillingar och största chansen är ju att det är en. Om ens någon.
Knappast att jag kommer att behöva en virkad pingvin heller ;D Barnvagnsmobiler är ju inte till för bebisen utan för den som kör oftast. Bebisen gillar ögon, men det hade ju inte varit snyggt att låta alla vuxna titta på pingvinrumpor så bebisen får istället kolla på baksidan och alla vuxna på den fina framsidan av pingvinerna.
Haha! Jag har aldrig behövt ett med mina tvåäldsta barn. Sydde ett till yngsta och förstår inte att jag inte hade något till dom andra!