• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • vincere

Hej alla ni händiga :)

Brukar komma in och läsa lite då och då, och jag har en fråga! VAR finns det billiga, bra garner till att virka i fina färgglada färger? Vilka garner ska man använda? Har tänkt mig på en lite mössa till bebis i magen, och även lite saker till dottern :) Hjälp miiig {#emotions_dlg.flower}
    Tack !

• weasley

Inasan: vill du sy kläder (typ bodys, byxor och tröjor) kan du kolla på bibliotekete fter Ottobre-tidningar eller böcker med beskrivningar och mönster. Vill du göra lite enklare grejer (dregglisar, mössor etc) så finns det många bra beskrivningar på nätet, bara att googla runt! :)

• LuckyLips
    katja1 skrev 2013-01-05 21:19:51 följande:
    Ett par nu i tråden som gjort babynest till tvillingar. Funderar själv på vad som används mest, ett stort de båda kan ligga i eller varsitt? Vacklar fram och tillbaka. De tycker säkert om att ligga nära varandra men sen vaknar ju den andra direkt när den ena vaknar och kanske det är bra att lära dem vara lite ensamma också när det behövs...
    Vi har ett stort och ett normalt babynest. I början använde vi bara det stora till tvillingarna så länge de båda fick plats. Senare började jag och sambon sova i sär för att nätterna blev lättare då och vi fick sova bättre. Så då fick de varsitt nest. Det stora fungerar utmärkt till en baby om man bara trycker ihop den lite . Och nu när de är 6 månade är det stora babynestet nästan lagom stort för en baby, hehe...
    Älskar våra babynest och de har helt klart varit den bästa babyprylen! 
  • katja1
    LuckyLips skrev 2013-01-07 11:20:14 följande:
    Vi har ett stort och ett normalt babynest. I början använde vi bara det stora till tvillingarna så länge de båda fick plats. Senare började jag och sambon sova i sär för att nätterna blev lättare då och vi fick sova bättre. Så då fick de varsitt nest. Det stora fungerar utmärkt till en baby om man bara trycker ihop den lite . Och nu när de är 6 månade är det stora babynestet nästan lagom stort för en baby, hehe...
    Älskar våra babynest och de har helt klart varit den bästa babyprylen! 
    Okej ja man kan ju dra åt lite extra och trycka ihop den lite :) Bra ide! Vilka storlekar gjorde du? Blir nästa projekt efter amningskudde/graviditetskudde då jag behöver den snarast för att hitta någon bra sovposition. Magen har sagt poff! :)
  • Hickstead

Finns det något standardmått på täcken och kuddar till beibsar? Eller måste jag köpa de grejjorna innan jag kan börja sy sängkläder...? 

• Aileen Allannah
    Hickstead skrev 2013-01-07 11:29:40 följande:
    Finns det något standardmått på täcken och kuddar till beibsar? Eller måste jag köpa de grejjorna innan jag kan börja sy sängkläder...? 
    Jag hade nog kollat måtten på kudde och täcke på typ Ikea, jag tror de kör standardmått.
  • moruri

Jag har sytt påslakan efter de mått som ikeas babytäcken är, 125x110cm. :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!