• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • elinsc

Haha det roliga med spökena är att jag bara gjorde ögonen lite på måfå och sen hängde upp dom och då hade jag lyckats hänga dem så :P Hoppas att det ser ut så när jag hänger upp den i vagnen också :P

• elinsc

Tack :)

Här kommer lite mer jag har gjort.

Sytt nytt överdrag till skötbädd i vaxad textil från ebay. Gjorde även en liten blöjpåse (tänkt till använda tygblöjor)
    En gosig flodhäst och tossor i fleece.

Två bodys, en med lång och en med kort ärm samt en ullfrottéoverall! Mönster till bodysarna är bara avritat från en body vi hade hemma och overallen är från Ottobre, fast jag modifierade det ganska mycket.

Babynest och täcke till vaggan. Köpte detta tyg (bomullssatin) på ebay och stoppningen är från ett 30kronorstäcke från IKEA. Funka finfint! Och kostade inte många kronor!

Kommande projekt blir en filt till babyskyddet som jag sett några göra här :) Måste bara vänta på ett babyskydd så man har något att utgå ifrån.

Blir i alla fall grymt inspirerad av denna tråd så min lilla bebis kommer drunkna i hemsydda saker! 
  • weasley

Blev färdig med en liten dinosaurie-tröja idag, nästa grej blir nog någon sorts mobil samt ett babynest!
    Har äntligen fått tillbaka mitt pysselhumör sen jag slutade jobba, så nu hoppas jag att det håller i sig de sista veckorna så man får någonting gjort Skrattande

• Fru H H

Hej. Har följt den här tråden jätte länge. Är i v30 o har blivit mycket inspirerad av era grejer ni har gjort. Ni är så duktiga allihop. Idag fick jag tummen ur o äntligen satte mig vid symaskinen. Det första som gjordes var en namn mobil till vagnen. Skall bara stoppa bokstäverna samt sy ihop semestwr kanske jag lägger ut en bild

• weasley

Blev väldigt taggad efter att jag sytt klart bebiströjan och slängde äntligen ihop ett babynest! Har tänkt göra ett jättelänge!

Var inte 100% nöjd med beskrivningarna som jag kunde hitta, så jag fick experimentera lite själv.. Min botten är helt avtagbar om det skulle ske olyckor. Lite trist att sy på en massa tryckknappar, men väl värt besväret att slippa tvätta hela nästet tänkte jag.    

Stackars Myra fick agera bebis (åter igen), men hon verkade knappast protestera:

• Nolan

:) Jag fick faktiskt sy ett eget nest till vår ena katt för att bebisen skulle få ha sitt nest ifred. Gjorde den lite mer fyrkantig istället och katten är helnöjd. :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!