• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tirja

Vet någon av er vart man kan få tag på Regileneband förutom Bibbis textil (som har semesterstängt tills i augusti)? Eller om det heter något annat?
    Vore tacksam för svar :) Och helst en internetbutik då jag bor i Östersund, ska in och kolla våra tygbutiker men känner att chansen är ganska liten här! 

• Stormorsan
    Diabetikern Jojo skrev 2013-07-14 17:39:52 följande:
    Jag har nog frågat innan men nu ska jag ta tag i mig själv och sy två sittdynor till tvillingarnas vagn! Vad ska jag ha för stoppning? Skumdyna - var kan man få tag i det? Vadd - vad för slags i så fall och var kan man få tag i det? Två lager fleece?

Jag har gjort ett eget mönster efter vagnen men vill ha hjälp att komma vidare! Gärna inköpsställen på nätet!
    Jysk har både plattvadd och skumplast. 
  • Stormorsan
    Ninni85 skrev 2013-07-14 17:56:49 följande:

Men risk för att verka helt dum. Hur vet man hur mekanisk den är? Har en Husqvarna som är ca 8 år gammal. Väldigt enkel variant som bara har två rattar frampå. Inte en massa knappar och displayer och sånt...
    Då är den nog mekanisk. Vad heter den?
  • Stormorsan
    Tirja skrev 2013-07-18 15:18:31 följande:
    Vet någon av er vart man kan få tag på Regileneband förutom Bibbis textil (som har semesterstängt tills i augusti)? Eller om det heter något annat?
    Vore tacksam för svar :) Och helst en internetbutik då jag bor i Östersund, ska in och kolla våra tygbutiker men känner att chansen är ganska liten här! 
    Det brukar finnas på metervara i vanliga tygaffärer. 
  • Tirja
    Stormorsan skrev 2013-07-18 19:22:01 följande:
    Det brukar finnas på metervara i vanliga tygaffärer. 
    Får hoppas på det!

• weasley

Så ÄNTLIGEN har symaskinen packats upp efter flytten, blev en del sytt till slut. Har ju hört att det ska bli fint väder, så blev två klänningar och två par blöjbyxor.

• lalasmama

Weasley: Åh va fint det gula var

Längtar efter höst och kyla så man kan sitta inne och sy med gott samvete hihi

• weasley
    lalasmama skrev 2013-07-21 21:50:23 följande:
    Ps: de andra var oxå fint såklart.. men det gula var min smak helt klart!!

Jo jag är också svag för gult, fick jag bestämma skulle ungen ha det på sig jämt!
  • elinsc
    weasley skrev 2013-07-21 21:01:19 följande:
    Så ÄNTLIGEN har symaskinen packats upp efter flytten, blev en del sytt till slut. Har ju hört att det ska bli fint väder, så blev två klänningar och två par blöjbyxor.

Gillar huvklänningen skarpt! (det andra också såklart)
    Funderar på att göra något liknande till min herre.. Vad är det för mönster du använt?
Svar på tråden Syjunta för gravida!