• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley
    elinsc skrev 2013-07-21 23:39:32 följande:
    Gillar huvklänningen skarpt! (det andra också såklart)
    Funderar på att göra något liknande till min herre.. Vad är det för mönster du använt?

Ottobres "Little elephant", förra numret (3/13? Tror jag..) Finns ju en liknande fast huvtröja också med liten ärm, det blir nästa projekt. Du får gärna komma och rita av mönster om du vill, har köpt tre för jag orkade inte vänta på att de skulle bli lediga på bibblan..
  • elinsc
    weasley skrev 2013-07-22 09:42:58 följande:

Ottobres "Little elephant", förra numret (3/13? Tror jag..) Finns ju en liknande fast huvtröja också med liten ärm, det blir nästa projekt. Du får gärna komma och rita av mönster om du vill, har köpt tre för jag orkade inte vänta på att de skulle bli lediga på bibblan..
    Najs! Jatack :D (tummen upp!)

Jag har också funderat på att köpa, men det har inte blivit av...än.. :P 
  • Kickioh

Superfint alltihop weasly! :) Ååh vad jag önskar nu sen man fick barn att jag var duktigare på att sy! Har alltid varit en träslöjdare annars men nu faktiskt börjat sy lite och det är lika spännande varje gång :P

• HannaS83

Jättefint weasly!

Är det någon här som sytt sufflett och sits eller liknande till vagn. Min gamla bugga skulle behöva pimpas lite... Vad använder man för tyg? Vanlig bomull eller ska det va vattenavvisande? Bävernylon?

• Februari

Hej allihop!

Jag syr lite jag också men har bara bilderna på mobilen så dem får jag väl inte in i ett inlägg här :/

Länkar till min blogg istället (hoppas det är okej): allakansy.blogg.se/

• caesar

en fråga till alla

vilket band är bäst att köpa att sy kantband på kläder och haklappar ???

• Februari

Jag sydde två haklappar igår som du kan se i min blogg, allakansy.blogg.se

Till dem använde jag snedslå 13 mm och det blev hur bra som helst :)

caesar skrev 2013-07-23 16:54:48 följande:
    en fråga till alla

vilket band är bäst att köpa att sy kantband på kläder och haklappar ???

• weasley
    Kickioh skrev 2013-07-22 23:03:57 följande:
    Superfint alltihop weasly! :) Ååh vad jag önskar nu sen man fick barn att jag var duktigare på att sy! Har alltid varit en träslöjdare annars men nu faktiskt börjat sy lite och det är lika spännande varje gång :P

Bara att sy sy sy! Jag var också träslöjdare, tyckte det var så tråkigt med alla tvång på skolan (måste sticka, måste sy ett plagg, måste måste alla tråkiga saker). När jag blev stor och fick bestämma själv blev det mycket bättre :)
  • Kickioh
    weasley skrev 2013-07-26 09:11:45 följande:
    Bara att sy sy sy! Jag var också träslöjdare, tyckte det var så tråkigt med alla tvång på skolan (måste sticka, måste sy ett plagg, måste måste alla tråkiga saker). När jag blev stor och fick bestämma själv blev det mycket bättre :)

Ja jag tvingades in i syslöjden en termin för att jag skulle ha gjort det också men annars var ju trä och metall så mycket roligare! :) Men nu tycker jag det är jättekul att pyssla vid symaskinen, även om jag inte är så bra på det än :P
Svar på tråden Syjunta för gravida!