• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley
    aprilbebisen skrev 2013-07-29 11:46:29 följande:
    Var köper ni "knapparna" som sitter på bodys osv? 

Etsy! Dock inte från mrwalrus elelr vad hen heter, de har för korta tänder..
  • oliviaz

Har köpt en begagnad babysitter (20 kr på loppis :) )som planen är att klä om. Men vad ska jag ha för tyg? Hade tänkt mig vanlig bomullsväv men nu när jag känner på originaltyget så känns det nästan lite vaxat. Tips på tyg? Någon annan som klätt om som har tips att komma med?

• Diabetikern Jojo

Aprilbebisen - Har köpt mina på stoffochstil.se men silverfärgade! Tror de hade svartmetallic också och sedan med hel kappa i silver, pärlemor mm. Den i pärlemor var sån "6 för ..." men det fanns andra i storpack!

Oliviaz - Typ canvaz är ju ett lite kraftigare tyg! Jag köpte gardinen Unna hos Jysk för att ha på ena sidan av mina sittdynor till vagnen och det var rätt kraftigt tyg! jysk.se/fonster/fardigsydda-gardiner/barnmotiv/gardin-unna-2x140x160cm-lila

• Diabetikern Jojo

Med tanke på mina sittdynor så hade jag velat ha ett trikåtyg på ena sidan och tänkte stryka på ett bomullsmellanlägg för att göra det mer rigid - tror ni det funkar/blir bra?

• weasley

Det här.. DET HÄÄÄR! Så här vill jag att alla kläder ska se ut, alltid. Så jävla nöjd :D

• aprilbebisen
    sötare skrev 2013-07-29 13:56:49 följande:
    har du kollat in stoffochstil?

weasley skrev 2013-07-29 17:49:44 följande:

Etsy! Dock inte från mrwalrus elelr vad hen heter, de har för korta tänder..
    Diabetikern Jojo skrev 2013-07-29 20:58:08 följande:
    Aprilbebisen - Har köpt mina på stoffochstil.se men silverfärgade! Tror de hade svartmetallic också och sedan med hel kappa i silver, pärlemor mm. Den i pärlemor var sån "6 för ..." men det fanns andra i storpack!

Oliviaz - Typ canvaz är ju ett lite kraftigare tyg! Jag köpte gardinen Unna hos Jysk för att ha på ena sidan av mina sittdynor till vagnen och det var rätt kraftigt tyg! jysk.se/fonster/fardigsydda-gardiner/barnmoti...
    Tusen tack för eran hjälp :)  Verkligen jätte snällt.

• weasley

Blev ett par haremyxor av en gammal kjol! (tycker det är lite tyst här i tråden så jag jobbar på återupplivning).

• aprilbebisen
    weasley skrev 2013-08-09 08:28:29 följande:
    Blev ett par haremyxor av en gammal kjol! (tycker det är lite tyst här i tråden så jag jobbar på återupplivning).

Jätte snygga. Jag har oxå tänkt på att göra haremsbyxor. Vart hittade du mönstret eller gjorde du det själv?
  • weasley
    aprilbebisen skrev 2013-08-09 08:41:13 följande:

Jätte snygga. Jag har oxå tänkt på att göra haremsbyxor. Vart hittade du mönstret eller gjorde du det själv?

Jag använder ett från Ottobre nummer 1/2011
Svar på tråden Syjunta för gravida!