• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Stumpan84
    sötare skrev 2013-08-10 11:59:11 följande:
    du måste inte ha det men då slipper du att sicksacksömmen syns
    Ahh okey! Smart! =) Tur jag börjar med något enkelt innan jag testar på ett babynest ;)
  • Februari

I dagarna har jag sytt ett par badkappor med huva som jag blev riktigt nöjd med :) Kolla min blogg om ni vill se bilder: allakansy.blogg.se/

Var köper ni tyg ifrån ni som beställer online?

• Heobea

Jag köper tyg från znok, jny, liandlo, lilofant och tyglycka. Köper ibland i tygsamlarna och hos delatezz på fb. Köper oftast dock stuvbitar på ohlsson eller stoff&stil. Tror 80% av mitt tygförråd består av stuvar. Där typ 95% av de vävda tygerna är stuvar.

Hygienhäxan!
  • jmynt

nu äntligen har jag fått tummen ur o lagt in lite bilder på datorn. Först en lite solmössa till min lilla sessa som var så liten att inget passade.

Filt till babyskyddet, världens mjukaste tyg. Nån som vet om man kan få tag i liknande tyg på nätet?

Av resterna från filten blev det en kanin och en snuttefilt.

Örngott, överlakan och filt. Filter har ett sött motiv på andra sidan.

Sist men inte minst så har jag klätt om babykorgen och gjort en sänghimmel.

Jag har hunnit med en hel del mer men har inte tagit kort på allt ännu, men jag återkommer men mera senare.   
  • sha

Jag har tänkt sy ett babynest till min bebis och funderar på vad jag ska fylla kanterna med. Jag har läst olika mönster där de antingen fyller med kuddstoppning eller ett annat mönster där hon trädde in ihopvikt/rullad skumgummi. Ni som sytt ett nest, vad har ni fyllt det med?

• Stumpan84
    katja1 skrev 2013-08-17 07:21:55 följande:
    Ikeas billigaste kuddar

Ninni85 skrev 2013-08-17 07:45:45 följande:
    Samma här, Ikeas 12-kronorskuddar!

Så ni har bara tryckt in 2-3 kuddar i den "rullen"? Vad har ni som "madrass"?
  • Magda85

Hej på er
    Är gravid med mitt tredje barn, en liten tös enligt RUL, och har bf 25/1-2014 Till dom andra två barnen har jag sytt en del, mest sängkläder, dreglisar och såna enklare grejer men nu är det ett tag sen och känner nu att jag vill damma av symaskinen igen och sy till kommande lillskrutt.

Med på sylistan står bla ett babynest och en åkpåse till babyskyddet, någon som har några tips på bra beskrivningar eller kring dessa?

Svar på tråden Syjunta för gravida!