Kickioh skrev 2013-07-22 23:03:57 följande:
Superfint alltihop weasly! :) Ååh vad jag önskar nu sen man fick barn att jag var duktigare på att sy! Har alltid varit en träslöjdare annars men nu faktiskt börjat sy lite och det är lika spännande varje gång :P
Haha... ja tänk om man kunde snickra ihop barnkläder! Jag är mer åt det händiga hållet och har alltid varit med pappa när han byggt något eller lagt golv eller tapetserat! Jag har nog egentligen inte tålamod att sy för det är mycket pill tycker jag! När man snickrar är det mäta, markera, såga/spika/skruva... typ hahaha! Men när man syr ska man först klippa ut efter mönster, vika, nåla, sy, nåla igen, sy igen, fästa trådar...
Kanske därför jag dragit ut på det men idag har jag iaf avslutat två gamla projekt samt gjort klart två nya projekt! De gamla projekten är den röda bodyn i stl 68 (som snart är för litet) och den röda klänningen som är i stl 80 som jag gjort helt efter eget mönster ritat på fri hand! Jag hade tänkt ha det gröna tyget i midjan också som ett band men kunde inte få det så som jag ville ha det så jag struntade i det och nöjde mig med en rosett! Sen gjorde jag en långärmad body i stl 74 i orange klöver med marinblå snedslå! Mössan var ett test av ett mönster som också det var gjort på fri hand - jag gjorde en vänd mössa helt i trikå i vintras men vill ha en mössa som är varmare och som täcker öronen så denna är trikå på utsidan men fleece på insidan! Dölätt att göra men den blev för liten för den passar redan nu! Hahaha... Har dock förstorat mönstret till två storlekar till så det blir nästa projekt!