• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley
    Booshiboo skrev 2013-07-27 16:27:54 följande:
    Var är ringen ifrån och vilket material är det weasly?

Köpte på etsy och materialet är trä :)
  • dagdrömmare
    jmynt skrev 2013-07-28 09:14:06 följande:
    Nu behöver jag akut hjälp här..... igår köpte jag en begagnad overlock det är en bernette 234, men den saknar manual. Hittade ett litet schema på hur man ska trä den men får den inte att sy snygga sömmar ändå. det är som att den matar tyget för sakta alla stygn hamnar på varandra. Sen ser stygnen väldigt ojämna ut de blir liksom lösa och trassliga. Någon som kan hjälpa mig att komma till rätta med detta. Jag har aldrig sytt på en overlock innan så jag har verkligen noll koll på detta.
    Har du provat att googla efter instruktioner?
    Drar du i trådarna när du börjar att köra?
    Googla annars på bilder på den modellen och kika på vad de har för inställning på maskinen på bilden =)
    Jag har ett annat märke och jag misstänker att inställningarna är olika.
  • jmynt
    dagdrömmare skrev 2013-07-29 10:02:49 följande:
    Har du provat att googla efter instruktioner?
    Drar du i trådarna när du börjar att köra?
    Googla annars på bilder på den modellen och kika på vad de har för inställning på maskinen på bilden =)
    Jag har ett annat märke och jag misstänker att inställningarna är olika.

tack tack ska testa att kolla bilder, det hade jag inte en tanke på. blir jag inte klokare av det så går jag ner till symaskinsaffaren rakt över gatan och ber om hjälp.
  • sötare
    jmynt skrev 2013-07-28 09:14:06 följande:
    Nu behöver jag akut hjälp här..... igår köpte jag en begagnad overlock det är en bernette 234, men den saknar manual. Hittade ett litet schema på hur man ska trä den men får den inte att sy snygga sömmar ändå. det är som att den matar tyget för sakta alla stygn hamnar på varandra. Sen ser stygnen väldigt ojämna ut de blir liksom lösa och trassliga. Någon som kan hjälpa mig att komma till rätta med detta. Jag har aldrig sytt på en overlock innan så jag har verkligen noll koll på detta.
    har du trätt in tråde i nålarna från rätt håll? sitter nålara rätt i maskien. Kan även vara att trådiställningarna inte e rätt.
  • jmynt
    sötare skrev 2013-07-29 10:18:14 följande:
    har du trätt in tråde i nålarna från rätt håll? sitter nålara rätt i maskien. Kan även vara att trådiställningarna inte e rätt.
    Jag har ingen aning om hur nålarna ska sitta men enligt förra ägaren var inget ändrat sen hennes mamma sydde på den för åtta år sen. Nålarna är iaf trädda som på en vanlig maskin.

Jag har experimenterat lite nu och det verkar som att det blir mer bekymmer om jag kör i dubbelt tyg och ännu värre i trikå som är dubbelt. kan det vara knivarna? tyget drar liksom snett, men när jag körde i ett lager vanligt bommullstyg gick det bra.
  • sötare
    jmynt skrev 2013-07-29 11:23:29 följande:
    Jag har ingen aning om hur nålarna ska sitta men enligt förra ägaren var inget ändrat sen hennes mamma sydde på den för åtta år sen. Nålarna är iaf trädda som på en vanlig maskin.

Jag har experimenterat lite nu och det verkar som att det blir mer bekymmer om jag kör i dubbelt tyg och ännu värre i trikå som är dubbelt. kan det vara knivarna? tyget drar liksom snett, men när jag körde i ett lager vanligt bommullstyg gick det bra.
    fast hur tråden är tädd igenom nålen kan variera från maskin till maskin

• sötare
    aprilbebisen skrev 2013-07-29 11:46:29 följande:
    Var köper ni "knapparna" som sitter på bodys osv? 
    finns i vanliga tygaffärer
  • aprilbebisen
    sötare skrev 2013-07-29 12:41:09 följande:
    finns i vanliga tygaffärer
    Jo men så dyra (6st för 68kr) och i sybutiken här finns bara silver och guld färgade.
    tänkte kanske någon bra hemsida som har lite olika färger :) 
  • sötare
    aprilbebisen skrev 2013-07-29 13:35:30 följande:
    Jo men så dyra (6st för 68kr) och i sybutiken här finns bara silver och guld färgade.
    tänkte kanske någon bra hemsida som har lite olika färger :) 
    har du kollat in stoffochstil?

Svar på tråden Syjunta för gravida!