• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • MoonFlight

Spara.

Väntat på att få hem en symaskin för jag vill oxå börja sy... Börjar med en varsin kudde till dom små å sedan får vi se.

• oliviaz

Nån som har länk till babynestmönster där man fäst "korven" med kardborre, blixtlås el dyl? Skulle behöva lite vägledning hur det är tänkt. Eller om nån har och kan fota sitt eget! :)

• sötare
    Diabetikern Jojo skrev 2013-08-18 09:14:42 följande:
    Sötare - Tråkla ihop? Hur tänker du?
    Du tar nål å tråd och syr i hop tygerna med långa stygn innan du syr i hop det på maskin, 
  • Diabetikern Jojo

Sötare - Jaha ja det kan jag ju kanske göra! Gjorde ett annat försök som jag håller på att sprätta... igen... jättetrött på att sprätta nu! Tack för tipset - ska testa det på nästa försök!

• Heobea

Det här är det senaste jag har sytt. Dock till makens nyaste lilla brosdotter.
    Hygienhäxan!
  • Heobea
    Diabetikern Jojo skrev 2013-08-18 14:16:32 följande:
    Heobea - Vad fint! Och vilket gulligt uggle-tyg var har du köpt det?
    Det är ett darlingtyg så det finns på ohlsson. Jag har köpt det på tygfabriken men gissar att kanske jonic, jofotex eller så också kan ha det.
    Diabetikern Jojo skrev 2013-08-18 09:14:42 följande:
    Sötare - Tråkla ihop? Hur tänker du?
    <Du kan också tråckla på maskin. Öka stynglängden till max på raksöm, tada, lätt att sprätta, går fortare ön att sy förhand.

Hygienhäxan!
  • Blixtlås

Hej på er!

Har följt er i smyg ett tag och beundrar verkligen era verk, ni är jätteduktiga!

Gick och blev med symaskin igår och har sedan tidigare köpt trikå-tyg (?) som jag tänkte sy en filt av, sådan som Hoeba hade gjort, behöver jag tvätta tyget innan?

Svar på tråden Syjunta för gravida!