• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • HannaS83

Lalasmamma: jag tror jag köpt samma tyg som dig :) barnmönster trikå med typ ludd på insidan? Rea på Ohlssons? Jättefint! Jag funderar på att sy en åkpåse eller overall och kanske mössa och tossor? Har inte sytt något liknande tidigare så får se vad det blir....

• lalasmama

HannaS83: exakt! Jag köpte en stuvbit, 1.3 meter för ca 150:-
    Frågan är bara vad man ska sy..
    Till en 1 1/2 åring..
    Funderar på mössor.. Och en filt..
    Tips på mönster på mössa, någon?
    Som ej är dubbel?

• Februari

Är det någon här som är med i sygruppen på Facebook och har lust att bjuda in mig?

Jag heter fröken Februari på Facebook och har en skål blåbär som bild :)

• Heobea
    Februari skrev 2013-08-24 21:47:47 följande:
    Är det någon här som är med i sygruppen på Facebook och har lust att bjuda in mig?
    Jag heter fröken Februari på Facebook och har en skål blåbär som bild :)
    Hm, vet inte hur pigga admin är på att man lägger till egna medlemmar, men här är länken till den stora sytoksgruppen www.facebook.com/groups/159134154139266/
    Hygienhäxan!
  • Gott svart kaffe

Vill bara beklaga mig lite..

Håller på med ett babynest och själva sömnaden är inga problem. Inte alltför komplicerat. Men så gär man misstaget att underskatta hur viktigt det är att ha ung. 15 cm från kanten och in till madrassen, om ni förstår vad jag menar. På sidorna är det 15 cm ung. men där huvudet ska ligga är det mindre vilket gör att kanten så klart inte är lika bullig och hög där. Synd när jag för övrigt är nöjd med nestet. När det gäller sömnad får man verkligen inte slarva, jag ska försöka påminna mig om detta..  

• Victrix

Tänkte beställa hem lite tyger för att sy ett gäng bebisfiltar samt snuttefiltar. Vilken sida skulle ni rekommendera att beställa från? =)

Svar på tråden Syjunta för gravida!