• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Feminista
    tulip79 skrev 2014-01-20 12:02:38 följande:

Har knåpat ihop en overall samt vantar och skor till lilltjejen!

Åh vad söt!!
  • Passion
    weasley skrev 2014-01-19 22:15:51 följande:
    Mönstret är från Ottobre 4/2012
    Hmm, vet du hur man kan få tag på det tro?
  • Fixarfia
    tulip79 skrev 2014-01-20 12:02:38 följande:
    Har knåpat ihop en overall samt vantar och skor till lilltjejen!

Underbara!!!
  • mylady
    Passion skrev 2014-01-20 12:33:33 följande:
    Hmm, vet du hur man kan få tag på det tro? smile1.gif
    Testa på biblioteket. Eller maila tidskriften ibland kan man köpa enstaka gamla nummer
  • weasley
    Passion skrev 2014-01-20 12:33:33 följande:
    Hmm, vet du hur man kan få tag på det tro?
    Biblioteket eller deras hemsida, alternativt deras Etsysida men då är numren på engelska :)
  • Mamma Tintis

Nu har jag fått hem mitt hemliga tygpaket från jny! Helt fantastiskt med tanke på att jag beställde det i fredags! Fick 9 olika tyger, varav tre med stjärnor (ljusblått, mörkare blått och multifärgat), två med kaniner (svart och rött), rosa med moln, svart med fordon, lila velour och ett brunt retro med orange/rosa blommor. Dottern blev lyrisk och satt och sjöng "jag vill ha en rosa klänning!". Då vet vi vad nästa syprojekt blir!

• Kakan87
    elinsc skrev 2014-01-19 23:42:43 följande:

Weasley, jag tror någon måste skaffa en till unge så jag också får sy sådär små minikläder! (Hänger fortfarande på tråden trots att sonen är nästan 9 mån..)

Gillar det tyget skarpt! Var kommer det ifrån?

Jag har inte kunnat pyssla på jättelänge pga flytt och massa. Och nu håller jag på att måla om och fixa pysselrummet. Under tiden låtar jag mig inspireras av er här på denna tråd :)
    Det är från Stoff och stil! Jag gillar tyger som är lite mer ljusare och i neutrala färger eftersom jag inte vet om jag väntar en liten tjej eller kille(visst är jag hemsk som följer könsrollerna). Kan gå i rosa/blå toner bara det unte är superflickigt/pojkigt.. Någon som har några tips?
  • Sommarnatt10
    Mamma Tintis skrev 2014-01-20 14:33:06 följande:

Nu har jag fått hem mitt hemliga tygpaket från jny! Helt fantastiskt med tanke på att jag beställde det i fredags! Fick 9 olika tyger, varav tre med stjärnor (ljusblått, mörkare blått och multifärgat), två med kaniner (svart och rött), rosa med moln, svart med fordon, lila velour och ett brunt retro med orange/rosa blommor. Dottern blev lyrisk och satt och sjöng "jag vill ha en rosa klänning!". Då vet vi vad nästa syprojekt blir! smile2.gif

Spännande med tanke på att jag gjorde en beställning i torsdags o inte fått mitt.

Men vilka härliga tyger du verkar fått!!

Jag har en fråga, jag sitter o försöker knåpa ihop mönster (utifrån några andra mönster till mindre barn) på byxor till min stora kille... Det jag funderar mycket på är hur mycket/lång mudd jag ska ha. Hur räknar man ut det?? Någon som har nått tips?
Svar på tråden Syjunta för gravida!