• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mamma Tintis
    Sommarnatt10 skrev 2014-01-20 19:04:59 följande:
    Spännande med tanke på att jag gjorde en beställning i torsdags o inte fått mitt.

Men vilka härliga tyger du verkar fått!!

Jag har en fråga, jag sitter o försöker knåpa ihop mönster (utifrån några andra mönster till mindre barn) på byxor till min stora kille... Det jag funderar mycket på är hur mycket/lång mudd jag ska ha. Hur räknar man ut det?? Någon som har nått tips?

Du borde väl kunna spåra ditt paket och se var det befinner sig? Blev förvånad att det kom så fort med tanke på att de enligt hemsidan inte ens skickar på fredagar. Angående mudd brukar jag göra lite olika. Det är nästan bättre att ta rätt lång mudd så du kan vika upp den. Då kan byxorna användas betydligt längre.
  • slowy

Fint att se vad alla knåpar ihop till sina små. Själv blev jag just klar med babygymmet, nu är det bara lite leksaker att hänga upp som fattas :)

• EmSaH
    slowy skrev 2014-01-20 22:03:19 följande:

Fint att se vad alla knåpar ihop till sina små. Själv blev jag just klar med babygymmet, nu är det bara lite leksaker att hänga upp som fattas :) phpzmDn9C33990.jpg

Vad fint. Vad har du använt till bågar?
  • slowy

EmSaH, jag köpte två rockringar som jag kapade för att få till bågarna. Väldigt smidigt!

• Sommarnatt10
    Mamma Tintis skrev 2014-01-20 21:53:29 följande:

Du borde väl kunna spåra ditt paket och se var det befinner sig? Blev förvånad att det kom så fort med tanke på att de enligt hemsidan inte ens skickar på fredagar. Angående mudd brukar jag göra lite olika. Det är nästan bättre att ta rätt lång mudd så du kan vika upp den. Då kan byxorna användas betydligt längre.
    Ja i Sthlm, men det är uppdaterat vid 02 inatt o sen står det inget mer... Hade hoppats på att få det i morgon men får nog vänta ytterligare :/

Jo på det hållet har jag tänkt ha lång/bred mudd, tänkte mer runt om. Hur tänker man mudd i förhållande till midjemåttet??
  • Lillisen
    Sommarnatt10 skrev 2014-01-20 22:28:13 följande:
    Ja i Sthlm, men det är uppdaterat vid 02 inatt o sen står det inget mer... Hade hoppats på att få det i morgon men får nog vänta ytterligare :/ Jo på det hållet har jag tänkt ha lång/bred mudd, tänkte mer runt om. Hur tänker man mudd i förhållande till midjemåttet??

Man brukar ta måttet gånger 0.7 för att få rätt längd på mudden har jag för mig.
  • EmSaH
    slowy skrev 2014-01-20 22:11:05 följande:

EmSaH, jag köpte två rockringar som jag kapade för att få till bågarna. Väldigt smidigt!

Det har jag med tänkt göra, tyckte bara dina såg så stora ut Fint blev det iaf! Jag är nybörjare som sjutton, men jag tycker det är riktigt roligt, och man lär ju sig av misstagen

Imorgon ska jag inhandla vete och eventuellt tyg, och sy vetekudde. Hittar jag inget tyg blir det till att beställa istället
  • Sommarnatt10
    Lillisen skrev 2014-01-20 22:40:11 följande:

Man brukar ta måttet gånger 0.7 för att få rätt längd på mudden har jag för mig.
    Tack!!
  • slowy
    EmSaH skrev 2014-01-20 22:51:20 följande:
    Det har jag med tänkt göra, tyckte bara dina såg så stora ut smile5.gif Fint blev det iaf! Jag är nybörjare som sjutton, men jag tycker det är riktigt roligt, och man lär ju sig av misstagen smile5.gif

Imorgon ska jag inhandla vete och eventuellt tyg, och sy vetekudde. Hittar jag inget tyg blir det till att beställa istället smile1.gif
    Ja, en kan ju justera lite som en vill med höjd och bredd, jag googlade lite babygym och tog ngt mått som verkade vanligt. Sen styr en ju höjden på grejorna också!
  • EmSaH
    slowy skrev 2014-01-21 14:02:25 följande:
    Ja, en kan ju justera lite som en vill med höjd och bredd, jag googlade lite babygym och tog ngt mått som verkade vanligt. Sen styr en ju höjden på grejorna också!
    Ja, jag får prova mig fram. Men det blir inte än
Svar på tråden Syjunta för gravida!