• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • magnea
    aprilbebisen skrev 2014-01-31 20:25:35 följande:
    Verkar vara borta.. Kanske e slut för tillfället.. :/
    Då hade jag tur, fick hem mitt paket idag :) 5 kg tyg som jag helt säkert inte kommer att använda upp...
  • aprilbebisen
    magnea skrev 2014-01-31 21:20:53 följande:
    Då hade jag tur, fick hem mitt paket idag :) 5 kg tyg som jag helt säkert inte kommer att använda upp...
    mm sammahär, fick hem mitt för ca 1 vecka sedan :P
  • magnea

Rätt nöjd med resultatet, men tror INTE att det är runt 15 meter som de skrev. Sedan är jag väl inte överförtjust i de svarta tygerna, vill nog inte klä min bebis helsvart... Men jag ju kombinera tyger på ett plagg så att det blir bättre. Jag är inte så kreativ och har kanske inte världens bästa öga för sånt bara...

• weasley

Gjorde ett par byxor också för att matcha kaninen, haha! Så äckligt nöjd.

Blev även ett par i samma modell av ett gammalt kuddfodral!

• Tess1982
    weasley skrev 2014-02-01 12:04:10 följande:
    Gjorde ett par byxor också för att matcha kaninen, haha! Så äckligt nöjd.

Blev även ett par i samma modell av ett gammalt kuddfodral!

Vad fina!!! Använde du samma mönster som har återkommit i många inlägg på forumet eller något annat? :)
  • weasley

Det här mönstret är från senaste numret av Ottobre, har cirkulerat mycket i sygruppen på Facebook men har inte sett det här i tråden :)

• magnea

En (dum?) fråga angående muddar på byxor.
    Behövs speciellt muddtyg eller kan man sy muddar av samma jersytyg som resten av byxorna?

• 1978

Hej!

Kan ni hjälpa mig? Jag är bjuden på bröllop (inomhus) i vår och kommer då vara i sjunde månaden. Har någon tips på var jag kan hitta mönster på fina gravidfestkläder? Eller bilder på sådana (är ganska ok på att göra egna mönster). Jag har rätt så normal kroppsbyggnad, lite kortare än genomsnittet bara. Min stil är ganska hemvävd och inte så tjusig (jeans, enkel bomullstop och hemstickad yllekofta på jobbet typ). Klädkod: kavaj.

• Tirja
    magnea skrev 2014-01-31 12:29:43 följande:
    Jag ansluter mig till ert glada och kreativa gäng. Jag har 7 veckor kvar till bebis och försöker fördriva tiden... Har börjat sy igen efter 20 år! Och här är det första resultatet, ett lapptäcke som skall bli ettårspresent till bebisens kusin Glad
    Det blev ca 115x90cm.

Åh så fint!

Min dotter heter också Aila :) Inte så vanligt.

• littlemisssunshine08
    1978 skrev 2014-02-01 22:36:55 följande:
    Hej!
    Kan ni hjälpa mig? Jag är bjuden på bröllop (inomhus) i vår och kommer då vara i sjunde månaden. Har någon tips på var jag kan hitta mönster på fina gravidfestkläder? Eller bilder på sådana (är ganska ok på att göra egna mönster). Jag har rätt så normal kroppsbyggnad, lite kortare än genomsnittet bara. Min stil är ganska hemvävd och inte så tjusig (jeans, enkel bomullstop och hemstickad yllekofta på jobbet typ). Klädkod: kavaj.
    jag var på bröllop när jag var i 9e månaden, och använde en vanlig klänning (den var ju lite för stor innan jag blev gravid) som var skuren under bysten, så det skulle jag satsa på, och så kanske omlott över bysten. Burda style har kanske, och de kan du köpa digitalt och skriva ut själv också. du kan ju lägga till lite extra rynk under bysten för magen. en tunnare klänning kan ju bli mer uppklädd med en kavaj över. skulle satsa på enfärgat. en omlottklänning är också fint, om den knyts under bysten.
Svar på tråden Syjunta för gravida!