• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • littlemisssunshine08
    84Johanna skrev 2014-01-22 21:35:30 följande:
    I väntan på lillasyster klipper jag ut några (läs 38st) dregglisar...

haha det var inte illa! Skulle också behöva göra några, fodrar du dina och vad har du för mönster om jag får fråga?
  • littlemisssunshine08

nu är ju min bebis ute, men här är två saker jag blev klar med i dagarna:
    först en kofta i ull som jag började på när han låg i magen, men som sen fått vila lite, men häromdan stickade jag klart. Är mycket nöjd :)

sen gjorde jag den här lekfilten till honom, såhär i efterhand  hade jag valt en annan färg på broderiet, men men.. jag var ivrig att börja använda min nya maskin :)
    tygerna är lite flanelliga och under är ett svart ulltyg. bitarna är inte fyrkantiga eftersom jag köpte fat quarters, men det gick ju det med.. 

• 84Johanna
    littlemisssunshine08 skrev 2014-01-22 21:39:35 följande:
    haha det var inte illa! Skulle också behöva göra några, fodrar du dina och vad har du för mönster om jag får fråga?
    Jag har mitt egengjorda mönster. Fodrar med fleece på baksidan. Fleece inköpt idag så förhoppningsvis ska jag fixa baksidan ikväll eller imorgon...sen är det plattan i mattan =)
  • Sommarnatt10

En kompis fick bebis förra veckan... Så han får bli lite försökskanin på mina kläder.

Jag är inte riktigt kompis med muddtyget ännu, men övning ger färdighet...

Svar på tråden Syjunta för gravida!