• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley

Den här sydde jag klart för ett par dagar sen.. Äntligen! Har legat på is länge..

• kahlo

Åh här vill jag vara med! Fast jag kan inte sy för fem öre. Men kanske finns det någon annan amatörstickare här?

Här är gårdagens avslutade projekt i alla fall :):

• Minttu
    weasley skrev 2014-02-21 09:47:33 följande:

Den här sydde jag klart för ett par dagar sen.. Äntligen! Har legat på is länge..

Jösses vilken fin! Vart har du köpt tyget?

Är inte bra på att sy men sydde ett babynest häromdagen och blev förvånad över hur enkelt det var. Ska försöka lägga ut en bild senare.
  • kahlo

Och ett par andra saker när jag ändå är igång! En liten gubbig väst av restgarn, en kofta och nåt slags sjömanslekdräkt. Hehe.

• magnea
    kahlo skrev 2014-02-22 09:31:18 följande:
    Och ett par andra saker när jag ändå är igång! En liten gubbig väst av restgarn, en kofta och nåt slags sjömanslekdräkt. Hehe.
    Vilka fina grejer du har stickat! Jag får aldrig till det, stickar för hårt och tröttnar snart. Symaskinen funkar bättre för mig :)
  • weasley
    Minttu skrev 2014-02-22 09:30:53 följande:
    Jösses vilken fin! Vart har du köpt tyget?

Tack! tyget kommer från Stoff och stil men jag har målat i figurerna med tygfärg.. Dock vet jag inte om det fionns kvar där längre.
  • weasley

Drog till med en tshirt till skruttis också.. Så roliga att göra, men nu är det bara spill kvar av tyget.

• tulip79

Har köpt mönster på en klänning som jag tänkte göra om till amningsklänning. Problemet är att jag tidigare bara sytt små bebiskläder och inte vet hur man syr vuxenkläder. Någon som vet hur man gör när man har olika storlekar på de olika måtten? Jag har L över bysten, XL över midja och rygg samt M över höfterna. Se bild nedan. Tacksam för tips om hur jag ska gå till väga.

• sötare
    tulip79 skrev 2014-02-26 12:51:24 följande:
    Har köpt mönster på en klänning som jag tänkte göra om till amningsklänning. Problemet är att jag tidigare bara sytt små bebiskläder och inte vet hur man syr vuxenkläder. Någon som vet hur man gör när man har olika storlekar på de olika måtten? Jag har L över bysten, XL över midja och rygg samt M över höfterna. Se bild nedan. Tacksam för tips om hur jag ska gå till väga.

Vet precis hur du ska göra i mitt huvud men kan inte riktigt förklara det 
Svar på tråden Syjunta för gravida!