• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • mikroE
    kattm skrev 2012-03-02 17:18:52 följande:
    Skumboll, jättefin body/klänning!

mikroE, det finns mönster för uggleflätan på ravelry om du är med där. Vi får troligen en flicka vi också. De tittade länge och väl och sa sedan att de inte såg "några tecken på att det skulle vara en pojke". Men jag har inte kunnat avhålla mig från att köpa en klänning i alla fall, och min mamma har sytt en. Så blir det en pojke trots allt så får han nog finna sig i att ha på sig klänning ibland...

ohbaby, jättefint lapptäcke, det passar bra i vagnen.
    Jag tror jag kan lista ut hur man gör utan mönster bara från bilden. Jag gör ofta så hellre än att använda mönster om jag inte måste. 

För mig går det trögt med slöjdandet, jag har virkat en hexagonkofta i år och dar nu, dags att lägga ned lite energi i detta snart. Kanske skulle jag kunna dekorera den med en virkad uggla? Hmmm *spånar på* 
  • Ellieott
    ohbaby skrev 2012-03-02 16:11:16 följande:
    Gah, FL - appen är ju värdelös! Kapar inlägg hela tiden..

Men nu när jag äntligen sitter vid datorn ska lägga in en bild på den söta ugglan:

Sydde äntligen klart lapptäcket till barnvagnen idag. Började för länge sen men har bara inte fått ändan ur vagnen att göra klart det. Men nu så!

Min mamma hjälpte mig med att sy elefanterna på hennes brodermaskin.
    Lapparna är från gamla jeans i svart och grått och ett nyare vitt tyg. Baksidan är av en filt så den ska vara mjuk och mysig! 

Appen kapar inlägg om man skriver specialtecken! T ex &-tecken eller något annat.... tog ett tag innan jag förstod att det var det som var problemet! Lite OT, ursäkta

Jag har läst i tråden här en hel del, men inte bidragit. Jag är heeeelt värdelös, men tycker det är roligt ändå . Har preciiiiis lärt mig sticka aviga, så ni förstås vilken nivå jag ligger på.... hehe
  • ohbaby

Ellieott: aha! Då förstår jag
    Inte behöver man kunna massor för att vara med här, man kan bidra med det enklaste.
    Det enkla är oftast det mest populära!

Har köpt garn till ugglorna idag. Får se om jag lyckas. Ska ta hjälp av garnstudios videor.

• Ampellilja

Tänkte skicka in ett bidrag på en tröja jag stickat.. de va dock de första jag gav mig på så kanske inte blev så jätte bra..  så min dotter få vara modell o visa upp tröjan lite..  men de va lite svår första grej tycker jag då de va raglan armar eller va de hette

• Fixarfia
    Ampellilja skrev 2012-03-03 22:27:06 följande:
    Tänkte skicka in ett bidrag på en tröja jag stickat.. de va dock de första jag gav mig på så kanske inte blev så jätte bra..  så min dotter få vara modell o visa upp tröjan lite..  men de va lite svår första grej tycker jag då de va raglan armar eller va de hette

Fantastiskt söt! Bra stickat! Tjejen verkar ju väldigt nöjd Glad

Jag är imponerad över alla som lyckas slutföra sina projekt. Jag är väldigt duktig på att börja sticka på något...
    Sömnad och virkning är mina grenar Solig
  • Evli3

HJÄLP!!!

Min maskin är knas....
    Har en gammal huskvarna 2000, som har fungerat hur bra som helst i flera år nu.
    Men nu när jag har som mest att sy så verkar den ha lagt ner :/

Så fort jag sätter i kontakten så spinner den i gång, även om trampan inte är in kopplad, vad är det som händer? varför får den fnatt?

Någon som varit med om något liknande, eller som vet var man kan köpa billiga bra maskiner i Göteborgstrakten?
    Måste ju hinna med mina projekt innan bebben kommer, är i v.36, ahhhhhh stress!

//Evelina 

• Fixarfia

Oj Evelina, låter inge bra!
    Låter som ett el-fel eller nåt. Du har ingen reparatör i närheten som du kan lämna in den till?
    (Jag bor i närheten av Stenungsund och har två symaskinsbutiker med reparatörer att välja på) 
    Hoppas du får ordning på den snabbt! Mycket man vill sy nu på slutet ju! (jag är också i vecka 36) 

• Evli3

Ja något väldigt skumt är det...
    började faktiskt förra veckan då det helt plötsligt dök upp en skruv i pedalen som fastnade i ett läge som gjorde att foten var nertryckt hela tiden och maskinen gick konstant, det löste vi, men nu går den i ett utan foten inkopplad, märkligt!
    Jo det är säkert som ni säger, ett elfel!
    Har ett ställe på frölunda torg man kan lämna till, kanske få ta mig dit i morgon, men maskinen är så tung, vet inte om jag kan bära bort den själv :/  

Svar på tråden Syjunta för gravida!