• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MammaJennii
    Hope03 skrev 2011-08-04 09:23:43 följande:
    Jo då, här är en som vill upp i vikt. Jag Va så nöjd när jag va gravid, vägde 63 och min normal vikt är 46 men nu 4 veckor efter förlossning har jag gått ner till 49 :( fast än jag äter och äter!

Vi får fortsätta äta på :) 

Okej! Jag vägde 47 som minst innan jag blev gravid. Nu väger jag iaf 54 fast vill ha iaf nått kilo till.. Längtar tills jag ska börja träna och tänka på vad jag äter då kommer jag nog fixa det :)
  • Toffs
    sensommarbarn skrev 2011-08-02 17:24:34 följande:
    Toffs: tror det där med att killarna blir avis har att göra med den gratis bröstförstoringen man får på köpet när man fött barn ;) Känns lite så här hemma iallafall.. Så blir han lite putt när han inte får "leka" med nya leksakerna ;) Men med avslag och amningen så känner jag iallafall att jag inte riktigt är på humör än... Får väl vänta en månad till eller så...
    Har iallafall bokat tid för efterkontroll idag! Känns skönt att ha det bokat så man inte glömmer bort det...

Ebba verkar inte ha så gasig eller krånglig mage, men hon verkar rätt känslig för när jag äter minsta lilla kryddstarkt... Jag som älskar kryddig mat!! =/ Men får väl sköta mig ett par månader till...
    Är ju mjölkallergiker själv så mjölkfri kost kör vi redan här hemma, även om jag nu under sommaren (och efter graviditeten) fuskar lite med goda brie-ostar och nån chokladbit då och då... ;)

Idag var vi på BVC med Ebba, 16 dagar gammal väger hon 4560 och är 54 lång! Börjar bli jättestor lilla tjejen! ;)
    HAHA, fasen, det har jag inte tänkt på...=) kanske är det det hänger på.. för min karl kan då hänga läpp för att han får för lite fokus osv.. Men hallåå, jag är ju bara vaken hela nätterna och orkar nada, och precis som du säger, hur kul är det med avslag och sånt? Inte så att man är som mest sensuell för närvarande...=)

Min lille blev en månad igår, vi firade det med läkarkontroll på BVC och han gick igenom besiktningen utan anmärkning. Är 57,5 cm och väger 4788g, det är ett kilo upp sen han föddes, tjoho sa mamman!
  • Toffs
    MammaJennii skrev 2011-08-03 21:52:13 följande:
    Carma blir 1 månad på lördag, hur kan tiden gå så fort :P
    Hon börjar bli väldigt stark känner jag, hon sparkar med benen jätte hårt som en liten groda, och huvet känns också väldigt stadigt.

Sitter och kollar på Livet på BB, oj vad glad jag blir att båda mina förlossningar gick så fort. Vattnet gick kl 5, värkarna började halv 8 och hon kom ut 22.29.  Vi kom till BB strax innan 22 och en halv timme efter var hon ute =)
    Nån mer som har haft snabba förlossningar eller extremt långa?
    Hm, jag tyckte att min förlossning tog förbannat lång tid, men jag fick "bannor" av BM för att jag tyckte så, för hon hade väntat sig att jag skulle vara kvar minst två dagar utan mer än småvärkar, nu tog den "bara" 14 timmar från att vattnet gick tills pojken var ute.. värkar har jag ingen koll på, tror de skrev i journalen att de började vid 22.30 och han föddes 08.44 dagen efter...:)
  • MammaJennii
    Toffs skrev 2011-08-04 12:14:46 följande:
    Hm, jag tyckte att min förlossning tog förbannat lång tid, men jag fick "bannor" av BM för att jag tyckte så, för hon hade väntat sig att jag skulle vara kvar minst två dagar utan mer än småvärkar, nu tog den "bara" 14 timmar från att vattnet gick tills pojken var ute.. värkar har jag ingen koll på, tror de skrev i journalen att de började vid 22.30 och han föddes 08.44 dagen efter...:)
    Okej..  Jag var riktigt nervös när jag var inne på kontroll efter att vattnet gick när jag hörde alla som låg och skrek. Skämtade med mamma om att var löjliga dom är som skriker det gör ju inte så ont :) hehe
    Det är sjukt att man glömmer så snabbt efteråt hur jävla ont det gör
  • MammaJennii

Har varit ute på en mysig promenad i 1 timme :) Härligt! Förutom att hon spydde 6 gånger :( Plus alla gånger innan vi ens hann gå ut :/  Ursha jag vill att det ska ta slut..
    Har varit själv med Carma idag. Mamma har lånat storasyster över dagen och killen åker motorcykel :)

• väntanstidernr1

Hallå! Idag har vi haft en vaken bebis i stort sett hela dagen, typ somnade 5 min o sen vaknade ledsen igen. Han kunde inte komma till ro. Ganska jobbigt då man inte får någon paus utan bara ska bära o bära hela tiden. Prövade bärselen men det var ingen hit. Funderar på att köpa en bärsjal. Någon som använder det?

Är era män hemma fortfarande eller är ni ensamma på dagarna. Sambon börjar jobba på måndag o jag är lite nervös. Då kommer väl 2 barns chocken! Men allt går ju, får försöka va lite positiv. Finns ju dom med många fler barn o dom fixar ju det! Jag förstår bara inte hur:)

• MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-04 20:50:56 följande:
    Hallå! Idag har vi haft en vaken bebis i stort sett hela dagen, typ somnade 5 min o sen vaknade ledsen igen. Han kunde inte komma till ro. Ganska jobbigt då man inte får någon paus utan bara ska bära o bära hela tiden. Prövade bärselen men det var ingen hit. Funderar på att köpa en bärsjal. Någon som använder det?

Är era män hemma fortfarande eller är ni ensamma på dagarna. Sambon börjar jobba på måndag o jag är lite nervös. Då kommer väl 2 barns chocken! Men allt går ju, får försöka va lite positiv. Finns ju dom med många fler barn o dom fixar ju det! Jag förstår bara inte hur:)
    Jag har både bärsele och bärsjal, hon gillar att sitta i båda. Har inte kommit på riktigt hur man ska lägga henne i bärsjalen så har bara använt henne sittandes. Jag har en sjal från www.easyhug.se. Jätte bra och man kan ha den på så många sätt! :)

Min pojkvän är hemma tills söndag börjar jobba på måndag.  Jag har också varit lite nervös när jag har båda själv speciellt när man ska iväg nånstans, men det har gått bra :)  Dottern börjar på dagis på måndag så jag har inte båda på dagarna. Då är jag själv med Carma från 9-15.
  • väntanstidernr1

Mammajennii: tack för tipset, den bärsjalen såg ju smidig ut. Tycker det är viktigt att det får lätt att få på sig. Kanske ska beställa en, kollade tradera om man kan fynda billigare men icke.

Va bra att få ha på dagis 9-15, har du det 5 dagar i veckan? Här får dom bara gå 15 Tim/v om man är f-ledig. Så sonen ska gå tis-tors 8.30- 13.30. Blir nog bra för både honom o mig men man hinner inte mkt på dom timmarna. Förhoppningsvis sova en stund om det går o sen hämta igen!

• MammaJennii
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-04 22:35:23 följande:
    Mammajennii: tack för tipset, den bärsjalen såg ju smidig ut. Tycker det är viktigt att det får lätt att få på sig. Kanske ska beställa en, kollade tradera om man kan fynda billigare men icke.

Va bra att få ha på dagis 9-15, har du det 5 dagar i veckan? Här får dom bara gå 15 Tim/v om man är f-ledig. Så sonen ska gå tis-tors 8.30- 13.30. Blir nog bra för både honom o mig men man hinner inte mkt på dom timmarna. Förhoppningsvis sova en stund om det går o sen hämta igen!
    Ja den är jätte lätt att få på och av och jätte skön att bära på. Måste bara förstå hur man har den när bebisen ska ligga ner..

Jaha vad lite dom får vara på dagis!
    Jag förstår att dom vill att barnen ska vara tillsammans när man ändå är hemma, men det är ju tufft att ha en liten och fler barn så det är skönt att få vara själv på dagarna. Sen har min dotter dubbelt så roligt  på dagis med alla kompisar än med mig som bara bär runt på bebisen och sitter med bebisen i famnen i lekparken istället för att leka med henne..
  • väntanstidernr1

Ja precis min son gillar också dagis. Han tycker inte det är kul att va hemma o det kan va svårt att ta sig iväg på nåt roligt varenda dag om man inte får sova på nätterna o bara vill ligga i soffan typ. Hade han inte gillat dagis hade han fått va hemma också men då blir man av med platsen och det känns ju också synd!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...