• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MamL

Vi har provat ersättning på kvällen i knöliga perioder, men han vaknar när han är sugen på mammanappen ändå Kanske det funkar för någon, att de sover längre. Men ingen garanti. Här gör inte ens gröt sömnen längre...

Det går upp och ner i perioder hur mycket närhet de små behöver. Och de tar för sig när de behöver

Fick precis en länk av en vän till en bra sovsida. Den är på Norska, Står mycket klokt där. Men som med alla goda råd. Man måste inte ta till sig alla, utan man knåpar ihop ett upplpägg som passar den egna familjen. Det viktiga tror jag är att ge kärliek och bara konsekvent Sen som det står, så ammar de inte nattetid tills de tar studenten... Men det är SKITjobbigt att inte få sova ändå

http://www.barnogsøvn.com

• SamsonS

Ppilla: jag hade gärna gett henne lite ersättning på kvällen, men hon totalvägrar :( Har blandat med bröstmjölk, provat flaska, pipmugg, kopp men hon bara spottar ut. Har provat olika ersättningar också....

• Ofeigur
    SamsonS skrev 2011-11-24 22:23:34 följande:
    Tack för dina tips! Nej hon tar inte napp, har försökt, och försöker fortfarande få henne att ta den. Har provat alla möjliga nappar jag kunnat hitta också...jag tror att jag ger upp lite för lätt också för jag vet att det oftast funkar att amma henne, även om det också tar tid.

Nej nu måste det bli förändring, för detta håller inte längre!

Indra har inte heller tagit napp. Förrän i förrgår! Då helt plötsligt tog hon den och somnade bums! Jösses va paff jag blev! Nu har hon tagit den ngr gånger men inte på kvällen och hon ammas också till söms men somnar nästan på en gång och vaknar en gång per natt och äter en stund och det är ju ok iallfal. Försök att bryta mönstret på ngt sätt och ta ngr jobbiga dagar så ska du se att det kommer att lösa sig! Håller tummar och tår! =)
  • EnStyckAnna

Jag ammade oxå Vide till sömns när han var liten, men kom på att det håller ju inte i längden, på dagarna sover han gott i vagnen eller så, och till natten brukar jag amma honom riktigt mätt och sen gå in och lägga honom. Ibland har han somnat under amningen och ibland inte.. Sen får han ligga i sin säng och prata lite för sig själv, går in ibland och stoppar om, sjunger lite, buffar lite i rumpan (han ligger gärna på sidan och sover) eller stoppar in nappen, napp underlättar ju verkligen...

Tror det är enklast om du försöker ändra ert dagsmönster först, kväll är ju dock ändå kväll och då blir allt så mycket större.. Försök gå ut och gå med henne i vagnen eller bärsjal, hon lär ju somna till slut...

Det är svårt när dom inte vill sova...

• Liniz77

Hattifnatt vi har likadana bebisar. Iris sover också bara om jag ligger nära eller i ergo babyselen. O nattningarna ser ut som era vaknar somnar 3 ggr o sen somnar hon i vår säng. DOCK sover hon bättre på mage o längre pass. Inget att rekommendera men alla mina har varit så. O de andra 3 sover fortf på mage o de är 9,7, 2 år gamla. Men jag blir nojig. Men vad gör man inte, rumpbuffning funkar!

• EnStyckAnna

Har precis lusläst en tråd om Anna Wahlgren och vill bara förtydliga att jag inte menar buffning som hon gör det, utan betydligt mildare och med bebisen på sidan, ungefär som ens fotsteg/takt när man promenerade o dom fortfarande låg i magen...

• Larsson2006

Jaha då har man SKÄMT ut sig för tid och evinnerlighet. Idag döptes grodan och jag stog åh lipa åh surbla som bara den. Vete fan varför, brukar inte va så kännslig. Men 3 dygn utan sömn och med massa stress kanske... Vilket som tok pinsamt. Åh när jag lipa börja ju alla andra med.. Dock tyst..,

• Nikki81

Hattifnatt: det var många bra råd som getts så har nig inte så mycket att tillägga. Men det kan vara bra att börja m att försöka bryta mönstret på dagen då han inte är lika trött. Om han somnar till vi bröstet väck honom och försök sedan att få honom att somna själv. Jag vaggar min tjej en stund tills hon blir sömnig och lägger sedan ner henne. Hoppas att kunna hoppa över vaggandet tids nog. Sim skrevs där ovan så kommer det säkert att bli en del protester första gångerna m det borde bara ta några dagar innan han vänjer sig. Räkna dock med att han kan gråta i protest i övar en timme innan han somnar. Men det behöver inte vara så! Lycka till!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...