• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • SamsonS

Hugger i sten: okej! Har varit så orolig att det skulle bero på mjölken, för jag tycker det är såå jobbigt att hela tiden kolla allt jag äter. Blev så glad när hon inte reagerade på det längre :)
    Men då är det kanske inget konstigt då :)

• YlwaMarie
    Larsson2006 skrev 2011-11-11 19:48:27 följande:
    Vete tusan vad grodan håller på med. Han äter åh äter ibland så mycket som varrannan timme åh då ca 160 per gång. Ibland även 200ml. Vill ju inte neka han mat men börjar fundera på att det kanske är så att han äter av fel anledning. Typ ont i magen...

Hur mycket åt/äter era vid grodans ålder? (3,5mån)

Det står 160-200ml 5ggr/dag på paketet. Men vi kommer upp i MYCKE mer...
    Miljan är 3.5 .månad äter just nu ca 160 ml ca 7-10 gr per dygn just nu och så sover han massor så tror han är inne i någon tillväxt period.
  • acinna

Oj, Ella får ersättningen en eller två gånger om dagen (ammar resten, så ni inte tror att hon inte får mer mat än så) och hon får 120 ml, men äter sällan upp det. Vet att jag kan pumpa ut ca 150 ml med bröstpumpen och hon äter på ungefär 10 minuter. Får hon äta mer ersättning eller amma längre än 10 minuter så kräker hon en massa sedan.

• hugger i sten
    Ofeigur skrev 2011-11-11 20:23:56 följande:
    Idag har jag friat till min sambo som har frågat flera gånger om jag vill gifta mig men jag har sagt att jag aldrig har tänkt göra det. haha Snacka om att han blev förvånad när han hittade ett kuvert under bordtabletten med ett kort där jag skrivit bla att han är en underbar sambo och pappa och  ifall han vill gifta sig med mig! haha Så nu mår han illa av nevositet och har tusen frågor om bröllop! jösses! vad har jag ställt till med! =) Bra morot för mig att gå ner i vikt iallafall till sommaren=)
    Vad roligt!!! Grattis :)

• PreciousDivine
    SamsonS skrev 2011-11-11 20:18:37 följande:
    Ni som ammar, har era bebisar haft perioder då dom krånglat riktigt mycket vid bröstet? Cornelia håller på och bökar och har sig nästan hela tiden när hon äter, blir arg och fäktar. Hon brukar bli nöjd när hon får komma upp, för det mesta iaf, men sen vill hon ju ha mer mat och så är det samma visa igen. Känns som att hon knappt äter något och hon äter inte lika ofta längre. Är detta normalt eller kan det vara något som är tokigt?

Från att hon var 3 veckor uteslöt jag all mjölkprotein för hon hade ont i magen. Det blev mycket bättre men hon var en ganska skrikig bebis över lag men när hon blev 3 månader blev hon helt förändrad. Hon blev jätteglad nästan hela tiden, skriker knappt längre och allmänt nöjd. Vi började introducera mjölk lite försiktigt och det har gått bra hittills, hon är fortfarande jätteglad och go, men har som sagt börjat krångla med maten. Tror ni detta har något samband? Kan tillägga att ibland tar det lite tid innan mjölken rinner till och det är precis som att hon blir förbannad för att det inte går tillräckligt snabbt....
    Hon är 4 månader nu.
    Min är exakt likadan! Som värst är det när hon är trött. Jag tror att hon är så distraherad av omvärlden just nu att hon inte har ro till att äta länge. För bara ett par veckor sedan åt hon ca 40 minuter varje gång, nu tar det max 5 minuter. Men hon går faktiskt upp bättre i vikt nu.
    När min flicka börjar skrika så byter jag bröst, när hon börjar skrika där byter jag igen för att därefter byta igen när skriket kommer även där. Så hon får varje bröst två gånger sen börjar jag busa/prata lite med henne, gnäller hon inte förutsätter jag att hon är mätt. De gånger jag propsat på att hon ska äta mer har hon spytt mycket mer.
  • Larsson2006

Grattis till et stundande bröllopet! Glöm ej göra hinderprövning i tid!

Fundering... Kan man ge välling tidigare än vad som står på förpackningen? Det står ju tidigast 6mån... Nu fick grodan av den gamla babysempen (polver kvar i skötväskan) och då stog han sig i 5timmar innan han ville ha käk. Kan de va så enkelt att han blir mindre mätt på nya? Tänkte han bajsar ju typ 4gånger per dag på nya åh på gamla va de max varrannan dag? Måste ju finnas nått jag kan ge honom som gör att han är mätt längre... Han sover ju bara ca 30min i taget nu på dagarna åh vaknar åh vill ha mat?

• Ppilla

Mammorna i min föräldragrupp fick rådet redan vid 5 månader att blanda ersättningen med lite välling för just att de skulle stå sig lite bättre

• Nikki81

Oj har matas det pa. : ) Vi provade med risgrot i veckan och de sma teskedarna hon fick kom ut med en gang. Vi provade igen igar men lilltosen ar inte riktigt redo. Hon ar 4.5 manader nu men det kanns som hon precis kommit over kolliken och slutat att storgrata varje gang hon ammar sa jag har ingen bradska. Jag ska forsoka med lite mer risgrot blandat med brostmjolk nasta vecka sa far vi se hur det gar. 

En fraga till er, jag bor i utlandet och har rekomenderas det att ge en risgrot forst. Men jag ser att manga av er redan ger annan mat. Vad ar rekomendationerna i Sverige?

• monni

Man kan blanda välling med ersättning och ge tidigare från ca5månader!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...