• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • FridaKarin

Vidar får också ersättning och han har nu börjar sova hela nätter. Han är 4 månader och i bland vill han fortfarande ha 1.00 målet. Men oftast sover han mellan 20.00 till 07.30 .. Han är som en klocka :D

• amisej

Killen min skötte det så bra själv.
    Hände mig någon gång att jag i sömnen gav honom nappen och han somnade om direkt. Då tänkte jag att lika bra och fortsätta på detta viset..
    Men alla vi är så olika både stora som små.
    Rätt vad det är har ni glömt bort alla sömnlösa nätter ;)

• Larsson2006

Inge roligt. Ordentlig storm inatt med slagregn mot grodans fönster. Tydligen läskigt... :(

Uppdatering ang. Lära sig skippa nattmålet. Natten till onsdag behövde vi inte äns lyfta upp honom. Stoppa om, gav napp åh sen räckte det med att man satt hos honom en stund.

Börjar vara nervös nu. På lördag skall han döpas. Oj vad det är mycket att göra och lite som går att förbereda i god tid.

• FridaKarin

Vi hade dop i Lördags. Underbar dag. Jag var tok stressad över denna dag men allt gick så  himla bra. Alla hade trevligt och Vidar var en solstråle :) Och vilka underbara presenter våra gäster gav Vidar, men blev nästan lite rörd.. Vidars morfar gav Vidar en super fin bil att åka på och sedan får han ett körkort när han blir 18. Snacka om att jag och Andreas blev super glad :) Då kan Vidar använda sina pengar som vi sparar till något annat, resa, studera och flytta hemifrån :)

• SamsonS

Hjälp!!!
    Jag är desperat nu! Ända sen C föddes så har det bara funkat att amma henne till sömns. Både dag som natt. Dock måste vi ligga i sängen, annars är det omöjligt att få henne att sova. Är därför inte så skoj att åka iväg någonstans eftersom det stör våra rutiner och hon blir ju jätteledsen och gnällig när hon inte får sova. Så länge vi är hemma funkar dagarna bra, men kvällarna är hemska, trots att jag försöker amma henne till sömns i vår säng. Ibland kan det ta över 1,5 timme innan hon somnar, hon ligger och snuttar, släpper, fäktar, kollar runt, snuttar lite till och håller på. Somnar hon till slut försöker jag smyga upp, ibland vaknar hon innan jag ens kommit ut ur rummet. Lyckas jag ta mig ut vaknar hon efter ca 30 minuter. Sen är det samma visa igen. Och såhär kan hon hålla på 3-4 gånger VARJE kväll innan hon somnar för natten. Jag hat verkligen 0 egentid eller sambotid, eftersom hon kräver min uppmärksamhet konstant på dagarna. Hon sover många, men väldigt korta pass på dagen. Så den enda tid jag kan ägna mig åt annat är när sambon kommit hem från jobbet fram till C ska sova. Kan säga att här hemma ser det FÖR JÄVLIGT ut och jag känner mig tok stressad. Och kvällsmat brukar jag lyckas få i mig runt 21...

Jag känner mig instängd i detta jäkla sovrummet!!!

• MamL
    SamsonS skrev 2011-11-24 20:19:47 följande:
    Hjälp!!!
    Jag är desperat nu! Ända sen C föddes så har det bara funkat att amma henne till sömns. Både dag som natt. Dock måste vi ligga i sängen, annars är det omöjligt att få henne att sova. Är därför inte så skoj att åka iväg någonstans eftersom det stör våra rutiner och hon blir ju jätteledsen och gnällig när hon inte får sova. Så länge vi är hemma funkar dagarna bra, men kvällarna är hemska, trots att jag försöker amma henne till sömns i vår säng. Ibland kan det ta över 1,5 timme innan hon somnar, hon ligger och snuttar, släpper, fäktar, kollar runt, snuttar lite till och håller på. Somnar hon till slut försöker jag smyga upp, ibland vaknar hon innan jag ens kommit ut ur rummet. Lyckas jag ta mig ut vaknar hon efter ca 30 minuter. Sen är det samma visa igen. Och såhär kan hon hålla på 3-4 gånger VARJE kväll innan hon somnar för natten. Jag hat verkligen 0 egentid eller sambotid, eftersom hon kräver min uppmärksamhet konstant på dagarna. Hon sover många, men väldigt korta pass på dagen. Så den enda tid jag kan ägna mig åt annat är när sambon kommit hem från jobbet fram till C ska sova. Kan säga att här hemma ser det FÖR JÄVLIGT ut och jag känner mig tok stressad. Och kvällsmat brukar jag lyckas få i mig runt 21...

Usvh så jobbigt!! Vet inte helt om jag kan hjälpa, men hon tar inte napp? Försöka trösta och vysja på annat sätt? Tänker att hon då säkert blir arg som ett bi, men tillslut så somnar hon ju... Jag vysjaded och bar O här för att han skulle somna i starten. Men det orkade jag inte en gång när jag fick hög feber och ont i kroppen. Då tänkte jag att jag får ge han närhet och kärlek utan att bära, amma eller nått sånt. Han fick ligga i sin säng, och jag satt bredvid/hängde ner i sängen och tröstade och vysjade och hade mina armar kring han. Han var arg, men somnade efter max 40 min skrik (kollade såklart så han inte var hungrig eller hade ont, men han var bara sur) med mig hängandes i sängen. Sen provade jag följande nätter, och det gick hur bra som helst utan att han skrek nästan något. Så nu somnar han själv oftast. Lite arg ibland, men då lägger jag en fast hand på bröstkorgen och vysjar. Då somnar han oftast... Ibland måste jag lämna han i fred, för är jag där vill han bara vara social Ett mörkt rum och en lite trasa över ögonen brukar funka också om han inte är övertött! Så somnar han bums.

Man kan ju prova lite olika trix. Men försöka att inte amma till söms är nog bra. Hur du väljer att vysja/söva istället får fundera lite på... Något du orkar i längden och som inte gör att hon vaknar när du tar bort det (ljud, bära eller liknade). Hon kommer nog bli arg över att du inte hjälper henne somna som ni brukar dock... 

• MorsLillaOlle
    SamsonS skrev 2011-11-24 20:19:47 följande:
    Hjälp!!!

Oj det låter jobbigt. Tror man måste bryta det helt enkelt (om det nu är det ni vill). Kanske sambon kan ta läggning ett par dagar efter att du ammat. Dig förknippar hon nog med mat. Blir nog ett par jobbiga kvällar, men tror det kan löna sig i längden. Men att han får vyssja, gå med, sitta med eller vad som nu funkar bäst för er.
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • SamsonS

Tack för dina tips! Nej hon tar inte napp, har försökt, och försöker fortfarande få henne att ta den. Har provat alla möjliga nappar jag kunnat hitta också...jag tror att jag ger upp lite för lätt också för jag vet att det oftast funkar att amma henne, även om det också tar tid.

Nej nu måste det bli förändring, för detta håller inte längre!

• Ppilla

För att du inte ska bli helt förstörd. Varför inte ge ersättning på kvällen. Du kan ju amma alla andra mål. Du ska ju inte själv bli förstörd och må dåligt. Ersättning är inte så farligt som alla tror.

Mår du dåligt känner ändå den lilla av det.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...