• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MamL

Vi ger också laktulose mot trög mage. Ca 3-5 ml dagligen. Brukar blanda det med lite vatten och ge med doserinsspruta i munnen på morgonen. O gillar inte smaken alls. Inte jag heller förvisso så jag förtsår han

• auo

gud vad skönt att elisabeth inte har trög mage . ger till henne i gröt katrinblommon varje dag men jag har märkt att om hon äter detta seperat då har hon mycket jobbiga gaser i magen . 

men nu märker jag att min mjölk håller på att ta slut ... hur i hela livet jag får henne dricka i flaska .. har provvat med allt trix nästan . och har byt olika flaskor med olika napp .. men nähhe hon bara vägrar ..  

• SamsonS

Auo: vi hade samma problem, C ville heller inte ta flaskan, testade också allt. Men så en natt fick jag av nån anledning för mig att jag skulle prova. Så när hon vaknade i sin säng, eller jag märkte att hon började vakna och vilja ha mat, stoppade jag snabbt in flaskan. Då var hon bara lite halvt vaken och inte riktigt medveten om vad som hände och hon mumsade på och drack upp alltihop och somnade sedan om. Efter det fortsatte vi så i några nätter, sen testade vi på dagen också. Det är ju ingen favorit direkt men det funkar i nödfall. Är hon riktigt riktigt hungrig så går det.

• Liiina89

Jag har inte alls varit med i den här tråden men jag fick en flicka 8juli-11 :)

Jag har också samma problem med nappflaska... jag tror att vi har testat vartenda märke som går att få tag på i min stad och det är minst 8 olika flaskor vi har!!Obestämd

Auo, det som funkade bäst för oss (då åt hon 100ml) var att vi först doppade flaskan i sockervatten. men det funkar bara två dagar Obestämd i "vanliga" fall äter hon bara 10-40 ml och sen blir hon helt förtvivlad och förbannad....
    Hattifnatts förslag ska jag nog ge mig på om hon vaknar på natten någon dag framöver.

Någon som har annat förslag?? Tur det finns vanlig mat att ge, mjölken har minskat otroligt mycket i mängd!

• FridaKarin
    Liiina89 skrev 2012-01-16 23:33:41 följande:

Jag har också samma problem med nappflaska... jag tror att vi har testat vartenda märke som går att få tag på i min stad och det är minst 8 olika flaskor vi har!!Obestämd

Auo, det som funkade bäst för oss (då åt hon 100ml) var att vi först doppade flaskan i sockervatten. men det funkar bara två dagar Obestämd i "vanliga" fall äter hon bara 10-40 ml och sen blir hon helt förtvivlad och förbannad....
    Hattifnatts förslag ska jag nog ge mig på om hon vaknar på natten någon dag framöver.

Någon som har annat förslag?? Tur det finns vanlig mat att ge, mjölken har minskat otroligt mycket i mängd!
    Hur går det om pappan ger flaskan? Om pappan och din dotter sitter i lugn och ro själva. Om hon ser dig så kanske det inte går.
  • Nikki81
    Liiina89 skrev 2012-01-16 23:33:41 följande:

Jag hade samma problem med min son nar han var bebis. Han alskade brostet och ville inte alls ha nagon flaska. Problemet var att jag skulle borja jobba efter 6 manader. Pa BVC sa skoterskan att nar det val kommer till kritan och ar borta en hel dag sa kommer han med sakerhet att acceptera flaskan. Och mycket riktigt sa borjade han ta den forsta dagen jag inte var dar. Innan hade vi provat med att sambon gett den men da kom jag alltid hem efter ett par timmar. Dock fick han utpumpad mjolk.

Min dotter nu verkar vara lika dan och inte gilla flaskan mer an om det ar vatten i den. Men den har gangen ska jag inte tillbaka till jobbet forrans hon ar minst 12 manader sa har ingen bradska. Hon far amma pa bast hon vill tills ettarsaldern. Jag forsoker istallet ge henne grot pa kvallen for att hon inte ska bli hungrig under natten da jag sedan drygt en vecka tillbaka slutade nattamma henne. Hon verkar sta sig till klockan 4-5.30 utan att bli hungrig.
  • auo

här funkar inte det heller att pappa skulle ge ..  jag har provat och gav tjejen och flaske till hennes pappa sen gick jag tyst och snabbt ut med hunden när jag kom in var tjejen hel knallröd i ansiktet och skit forbannad på pappa att det gick inte ... skrek så att jag hörde det till andra sidan av gården här ... vi har med olika nappor till flaskorna och olika flaskor . och till och med har jag byt material till nappan . har latex nappa men det funkar inte heller . blääää säger jag bara .. 

• SamsonS

Ja det var ju min första dag i skolan igår, hade föreläsning på eftermiddagen. Ammade henne vid 12 ca, var hemma vid 17 och då hade hon totalvägrat flaskan! Men hon var pigg och glad när jag kon. Hon svälter ju knappast ihjäl och blir hon riktigt riktigt hungrig så tror jag att hon tar den. Hon vänjer sig säkert.

Sen sov hon förresten i sin säng mellan 20-01 utan uppvak- stora framsteg för oss!

• Liiina89
    FridaKarin skrev 2012-01-17 00:17:32 följande:
    Hur går det om pappan ger flaskan? Om pappan och din dotter sitter i lugn och ro själva. Om hon ser dig så kanske det inte går.
    Det går inte alls tyvärr. =/ Då är det gallskrik som gäller....
    Nikki81 skrev 2012-01-17 06:13:19 följande:
    Jag hade samma problem med min son nar han var bebis. Han alskade brostet och ville inte alls ha nagon flaska. Problemet var att jag skulle borja jobba efter 6 manader. Pa BVC sa skoterskan att nar det val kommer till kritan och ar borta en hel dag sa kommer han med sakerhet att acceptera flaskan. Och mycket riktigt sa borjade han ta den forsta dagen jag inte var dar. Innan hade vi provat med att sambon gett den men da kom jag alltid hem efter ett par timmar. Dock fick han utpumpad mjolk.

Min dotter nu verkar vara lika dan och inte gilla flaskan mer an om det ar vatten i den. Men den har gangen ska jag inte tillbaka till jobbet forrans hon ar minst 12 manader sa har ingen bradska. Hon far amma pa bast hon vill tills ettarsaldern. Jag forsoker istallet ge henne grot pa kvallen for att hon inte ska bli hungrig under natten da jag sedan drygt en vecka tillbaka slutade nattamma henne. Hon verkar sta sig till klockan 4-5.30 utan att bli hungrig.
    Vi har testat det med, dvs att "svälta" henne... Flaska eller inget alls. Men efter fleeera timmar så orkar man inte och det är ju självklart att ungen måste ha mat.  Skulle inte kunna lämna henne en hel dag själv utan att veta att hon verkligen äter =/
    Som tur är finns MAT =)  Vi ger gröt kl 14 och mat kl 18. Sen ammar jag från ena  bröstet vid 20-21. Hon somnar vid 21-22 och vaknar inte förens vid 5-6 på morgonen för att amma lite. Somnar om direkt och vi klivar upp mellan 9-10. Så det är iaf jätte skönt...
    Fast nu kom jag precis hem från BVC och vaccinering. Stackars unge, både tänder och vaccin på samma dagar =( Tur det är övergående =)

Men man behöver väll inte ge välling eller hur? Tycker det här med mat är lite krångligt och ingen information från bvc får jag heller... =/
Svar på tråden Juni/Juli mammor...