• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • EnStyckAnna

Ja, kiwi och päron är väl oxå bra har jag för mig... Annars är det BVC och lactulos som gäller...
    Här hemma har vi en konstig men bra bajsrutin.. Varje morgon går vi upp och byter kissblöjan efter natten, sen sätter jag ungen i hans gåstol och efter 10 min är han färdigbajsad.. Skrattande VARENDA morgon!!

I min mammagrupp på bvc är där en tandsköterska och hon säger att man kan använda vilken tandkräm som helst, så länge den är till barn/juniorer!! Finns på apoteket annars... Tror att vuxentandkrämen innehåller för mycket fluor för dom små...

• Ofeigur
    EnStyckAnna skrev 2012-01-19 11:46:20 följande:
    Ja, kiwi och päron är väl oxå bra har jag för mig... Annars är det BVC och lactulos som gäller...
    Här hemma har vi en konstig men bra bajsrutin.. Varje morgon går vi upp och byter kissblöjan efter natten, sen sätter jag ungen i hans gåstol och efter 10 min är han färdigbajsad.. Skrattande VARENDA morgon!!

I min mammagrupp på bvc är där en tandsköterska och hon säger att man kan använda vilken tandkräm som helst, så länge den är till barn/juniorer!! Finns på apoteket annars... Tror att vuxentandkrämen innehåller för mycket fluor för dom små...

Va roligt för våran tanhyginist sa precis tvärtom att man inte skulle ge dom för barn junior. Det var för att den var så söt i smaken och att det kunde vara svårt att vänja dom av med den senare. Man har ju så lite på så mängden fluor gjorde ingen skillnad för barnet sa hon. Hör dig för om du är osäker och gör som du känner är bäst för ditt barn=)
  • Nikki81
    Ofeigur skrev 2012-01-19 13:27:11 följande:
    Va roligt för våran tanhyginist sa precis tvärtom att man inte skulle ge dom för barn junior. Det var för att den var så söt i smaken och att det kunde vara svårt att vänja dom av med den senare. Man har ju så lite på så mängden fluor gjorde ingen skillnad för barnet sa hon. Hör dig för om du är osäker och gör som du känner är bäst för ditt barn=)

Och till oss har de sagt att man inte behöver tandkräm första året. :)
  • p0ppaN

Fast att vänja ett barn av med barntandkräm tror jag inte är allt för svårt, det kommer nog med åren att det är fjolligt ;)

• Mammiztill2
    Ppilla skrev 2012-01-19 07:33:14 följande:
    Ni som har tänder på bebisen. Vilken tandkräm rekommenderar ni??
    man ska väl inte använda tandkräm på dessa små?!
  • Mammiztill2

Min bvc sa till mig att ja inte skulle ha någon så därför jag blev förvånad...
    men definns tex zendium för barn, man kan ju kolla ålder där om man vill

• Ppilla

När vi var hos tandhyginisten så sa hon att vi skulle använda lite tandkräm. Därför undrade jag men som i allt annat verkar alla säga olika till oss:)

• MorsLillaOlle

Alltså jag vet inte vad som hänt med min snälla lilla unge! De senaste dagarna/veckan har han varit helt omöjlig vid läggdags! Han har somnat direkt efter välling men sen vaknar han var 5 minut och blir bara surare och surare. Man måste ta upp honom och vyssja. Och det är bara jag som funkar!

Idag var Fredrik inne med honom i nästan 1 timme och han skrek hysteriskt i perioder. Spelade ingen roll om han låg i sängen eller var i hans famn. Sen gick han ut efter 1 timme och trodde han sov men han vaknde efter 20 sek. Jag gick in, tog upp i 2-3 min och la ner. Stod och höll handen på han ett tag och sen sov han. Det var vid 21 och han har inte vaknat en gång sen dess, alltså 1,5 timme.

Förstår inte varför han är så mammig! Fredrik tar verkligen hand om båda barnen massor. MEn han funkar inte på kvällen. Och jag som ska ut om 2 helger. OCH om 3 helger! Vill ju att det ska funka då så det inte är skrikfest hela kvällen eller att jag måste åka hem Vill ju inte ha det så att det bara är jag som kan lägga...

Nån mer som har trotsiga barn vid läggdags? Som har ändrats nu vid 6-7 månader?

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • auo
    MorsLillaOlle skrev 2012-01-19 22:26:51 följande:
    Alltså jag vet inte vad som hänt med min snälla lilla unge! De senaste dagarna/veckan har han varit helt omöjlig vid läggdags! Han har somnat direkt efter välling men sen vaknar han var 5 minut och blir bara surare och surare. Man måste ta upp honom och vyssja. Och det är bara jag som funkar!

Idag var Fredrik inne med honom i nästan 1 timme och han skrek hysteriskt i perioder. Spelade ingen roll om han låg i sängen eller var i hans famn. Sen gick han ut efter 1 timme och trodde han sov men han vaknde efter 20 sek. Jag gick in, tog upp i 2-3 min och la ner. Stod och höll handen på han ett tag och sen sov han. Det var vid 21 och han har inte vaknat en gång sen dess, alltså 1,5 timme.

Förstår inte varför han är så mammig! Fredrik tar verkligen hand om båda barnen massor. MEn han funkar inte på kvällen. Och jag som ska ut om 2 helger. OCH om 3 helger! Vill ju att det ska funka då så det inte är skrikfest hela kvällen eller att jag måste åka hem Vill ju inte ha det så att det bara är jag som kan lägga...

Nån mer som har trotsiga barn vid läggdags? Som har ändrats nu vid 6-7 månader?
    vi har så varje gång när en tand tittar ut ...  och då gäller bara alvedol rakt i rumpan inget annat .. har till och med använd calgel - en sånt lindrande salva vad jag köper från estland . det lindrar men inte längre tiden . 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...