• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • SamsonS

Tar nog bort kudden ändå, för nu vände hon sig i sömnen ikväll och vaknade och vart jätteledsen! Stackars...

• Nikki81

For en gangs skull verkar min lilla skrutt vara den som sover ok. Fram till for bara nagon vecka sedan vaknade hon ju varannan timme och skulle ata. Men slutade att nattamma (fran kl 22-ca 3-5) och nu efter ett par veckor sa sover hon antligen battre. 

Jag har precis bestallt 12 tygblojor som jag tankte forsoka borja anvanda pa 'halvtid'. Jag kommer nog fortfarande att ha vanliga blojor pa natten och aven ibland nar vi gar ut. Men ska forsoka mig pa att anvanda tygblojorna sa mycket som mojligt. Fick en liten introduktion kurs idag av min kompis och det verkar inte vara sa komplicerat smo jag forst trodde. Nagon som anvander dem?

• Ofeigur
    Nikki81 skrev 2012-01-24 14:24:12 följande:
    For en gangs skull verkar min lilla skrutt vara den som sover ok. Fram till for bara nagon vecka sedan vaknade hon ju varannan timme och skulle ata. Men slutade att nattamma (fran kl 22-ca 3-5) och nu efter ett par veckor sa sover hon antligen battre. 

Jag har precis bestallt 12 tygblojor som jag tankte forsoka borja anvanda pa 'halvtid'. Jag kommer nog fortfarande att ha vanliga blojor pa natten och aven ibland nar vi gar ut. Men ska forsoka mig pa att anvanda tygblojorna sa mycket som mojligt. Fick en liten introduktion kurs idag av min kompis och det verkar inte vara sa komplicerat smo jag forst trodde. Nagon som anvander dem?

Va skönt att hon sover bättre=) Min lilla tjej sover som en prinsessa och vaknar allt mellan sex och åtta för att äta. Helt ok tycker jag.=)

Vi använder tygblöjor på jobbet och det är både för och nackdelar med dom. Nackdelar är att dom ofta läcker vid magkanten på byxan för att när dom har gått en stund så töjs den delen ut och det blir öppet upp mot magen så kisset rinner ut på ngt vis. Man måste byta ofta. Och om barnet har bajsat så är det ett rispapper i som samlar upp det mesta och som man kan spola ner i toan men det kommer ganska mkt brevid också och då måste man spola av det först och typ handtvätta blöjan innan man tvättar den i maskin. Det är mer jobb med såna blöjor. Men har man bara ett barn så är det nog ingen fara. Vi som pedagoger var inte så förtjusta i dom. Det som är bra är ju att man sparar pengar på pappersblöjor och att dom är mjuka och sköna. Men barnen får stooora rumpor i dom så ha en storlek större på byxorna. Bara ett tips=)
  • auo

vi har en lite jobbigt problem . e har börjat knisla tänder .. och det låter riktigt illa . tycker jag .. hur får jag henne att sluta .   Tyst

• Nikki81
    Ofeigur skrev 2012-01-24 16:19:04 följande:
    Va skönt att hon sover bättre=) Min lilla tjej sover som en prinsessa och vaknar allt mellan sex och åtta för att äta. Helt ok tycker jag.=)

Vi använder tygblöjor på jobbet och det är både för och nackdelar med dom. Nackdelar är att dom ofta läcker vid magkanten på byxan för att när dom har gått en stund så töjs den delen ut och det blir öppet upp mot magen så kisset rinner ut på ngt vis. Man måste byta ofta. Och om barnet har bajsat så är det ett rispapper i som samlar upp det mesta och som man kan spola ner i toan men det kommer ganska mkt brevid också och då måste man spola av det först och typ handtvätta blöjan innan man tvättar den i maskin. Det är mer jobb med såna blöjor. Men har man bara ett barn så är det nog ingen fara. Vi som pedagoger var inte så förtjusta i dom. Det som är bra är ju att man sparar pengar på pappersblöjor och att dom är mjuka och sköna. Men barnen får stooora rumpor i dom så ha en storlek större på byxorna. Bara ett tips=)
    Jobbar du pa forskola? Jag trodde inte att nagra forskolor anvande dem? Vilken typ anvander ni? Jag har bestallt de med inlagg som man lagger in i en ficka. Just nu ar det sommar dar vi bor och ca 30 grader varmt. Sa byxor behover jag inte tanka pa ett tag. Tankte anvanda tygbloja och linne/t-shirt. Sa jag behover inte tanka pa att det ska lacka och blota ner byxan. Men till hosten om de lacker ofta kanske jag kor vanliga blojor nar vi gar ut och tygblojan hemma. Vi far se. Det ska bli spannande att prova jag har tankt pa det ett tag nu men kom aldrig till skott med min son. 
  • EnStyckAnna
    p0ppaN skrev 2012-01-25 04:50:39 följande:
    Nu ligger obduktionsresultatet och bilder från Lilly's begravning uppe i min blogg..
    mimmiastrom.blogg.se/
    Vilket jobbigt svar att få från obduktionen, även om det visserligen är ett svar... Jag kan inte föreställa mig vilken smärta och lidande du går igenom, jag själv stortjuter varje gång jag läser din blogg.. Jag beklagar verkligen din stora förlust! Tusen kramar och kärlek till dig!
Svar på tråden Juni/Juli mammor...