• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • auo

men min undra är nu att kan eran barn sitta helt själva ... e kan inte än mera än en kort stund . jag tränar detta hela tiden .. hon sitter typ max 3-5 min och då läger sig ner igen . själva . sen hon försöker krypa lite lätt men det går inte heller rumpan är lite för tungt fotfarande . men denna gåstolen är poppis här hemma .. med detta går värsta rally här hemma .. 

• Toffs

auo: Nej, F kan inte sitta, han trillar bara omkring. Han kravlar omkring på golvet men kryper inte. Instämmer om rally, fast vi inte har nån gåstol...:)

• FridaKarin

Vidar kan sitta själv länge, men måste ha något bakom för tillslut så välter han. Han älskar att ligga på mage på golvet och tar sig runt bra. Men framåt är svårt. Bak och i cirklar är lättare.  Han har börjat att ställa sig på knä och gunga lite med rumpan. Men han orkar inte krypa. Men det är nog bara en tids fråga. 

• SamsonS

Cornelia sitter jättebra och långa stunder, men har ändå kuddar bakom henne för ibland tippar hon :) ligga på mage funkar om det händer massa kul framför, så man måste sitta och leka med henne om det ska funka. Dock vänder hon sug från rygg så fort man lägger henne ner, och så blir hon arg :P hon kan vända från mage också, men har inte riktigt fattat att hon kan komma tillbaka på rygg. Hon tar sig inte heller framåt, men försöker och blir frustrerad när det inte går:)

Nätterna har blivit sååå mkt bättre sen hon började äta en hel portion gröt på kvällen. Då sover hon från ca 19-19.30 till 00, sen får hon lite välling och somnar om till ca 5.30, sen får hon komma över till oss och jag ammar och vi somnar om till 9 ca. Så bra har hon inte sovit sen hon var yttepytte. Hon sover nu mer i sin säng också och det märks stor skillnad och hon vaknar inte alls så ofta som när hon sov med oss.

Hon har även fått ny bilstol nu eftersom hon inte alla gillar babyskyddet längre. Hon satt inte så bra i det men nu tycker hon att det är kul att åka bil igen :) spännande att kunna se ut. Det blev en Britax Hi-way II, snygg och inte så jättestor:)

• p0ppaN

Tänk att det är 6 månader och 4 dagar sedan jag låg på förlossningen!!
    Sjukt vad fort det går.

• hugger i sten

T sitter bra, har börjat kunna hålla balansen när hon tittar runt och håller i saker. Hon orkar sitta längre och längre för varje dag. Men hon tippar också efter en stund så kuddar är ett måste.

Hon rullar dit hon ska, genom att vända sig på mage, rygg. Hon ålar ingenting, men har börjat kunna backa bakåt när hon försöker ta något och blir jätteledsen när saken försvinner.  

• Ppilla

Maja sitter bra. Ramlar dock fram i bland men landar mjukt och på mage. Där vill hon inte ligga ofta. Hon kryper inte eller ålar men springer i gåstol och reser sig mot saker som är roliga. Gå med Gåvagn är också kul. Tror min lilla kommer strunta i krypa och gå om hon inte snart börjar gilla att ligga på mage.

Köpte också en britax hi way 2. Den ända som gick in i både våra bilar och i våra föräldrars. Tyckte det sistnämnda bar ganska viktigt.

• Ofeigur

Indra sitter bra men ramlar ibland när hon ska ta tag i ngn leksak som ligger en bit bort. Har inte börjat krypa men rumpan åker upp ofta=) Här går gåstolen eller "bilen" som vi kallar det för fullt och man får hålla bort fötterna ibland=)
    Hur sover era sötnosar. Indra har kommit in i en bra period och somnar vid 8-9 och sover till 6-7 tiden och äter ibland somnar hon om igen och sover till 9 men när storebror är här så går vi upp vid 7. Eftersom han ska med bussen vid 8. 
    Hon äter mycket nu också. Är väl ngn fas! hihi Gröt direkt när vi kommer upp och sen en flaska ersättnig innan hon somnar och sen en burk mat plus frukt till lunch efter middagsluren. Sen leker vi en stund och sjunger sen är det banan eller apelsin ev gröt till mellis. Sen äter hon mat eller gröt igen på kvällen och man föär göra mkt för det finns inget stopp nästan . Men det är bra för hon är av den tunnare sorten. Och det är ju full fart varje minut hon är vaken så. Annars är hon glad och pigg.Pratar och jollrar jättemycket gör hon och det låter så sött=)

• louiseb84

Hur ser era mat rutiner ut för era barn som är 6,5 månad?? Jag skulle vilja ha lite tips på detta.

• FridaKarin
    louiseb84 skrev 2012-02-03 08:11:36 följande:
    Hur ser era mat rutiner ut för era barn som är 6,5 månad?? Jag skulle vilja ha lite tips på detta.
    Vi har lite svårt med maten. Vidar vill inte alls. Gröt funkar. 

Han äter gröt/välling vid kl 8

Lunch (smakportion) / ersättning vid 12

ersättning vid 16

gröt vid 18.30

välling vid 20.00 sen sover han som en stock. 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...