• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • amisej

Oj nu har de hänt en del grejer ska försöka sätta mig ner och läsa alla era inlägg och komma ikapp.
    Var ett tag sen sist jag skrev.
    Hoppas alla mår bra och att era bebisar växer och är nöjda o belåtna.

E blev 8 mån nu den 1 feb.
    Det har hänt mycket sen sist ja skrev.
    Han vinkar med sin lilla hand när man säger hej då. Säger mamma 526261727 gånger om dagen. Har börjat krypa och resa sig upp med hjälp av olika möbler i huset.
    Han vill vara med, titta och känna på saker och ting.

Va på 8 mån kontroll och då vägde han 10.202 g (oj!!)? Och är 74 cm lång.
    Vad väger era små nu vid samma ålder?

Förra veckan så spydde han 3 gånger på samma dag. Men han åt som han skulle, sov och var jätte pigg och glad. Så vi tänkte inte mycke på de. Så i helgen fick både jag i min man magsjuka. Ush så jobbigt.
    Hade tur så mina föräldrar och svärföräldrar turades om och passade lillen medans vi låg hemma helt döda.
    Så Japp E hade magsjuka då han spydde och smittade oss. Inte bara oss utan även sina mor o farföräldrar hihi.
    Men huvudsaken är att han inte led utav de utan va lika pigg o glad som alltid. Underlättar en del.

• Ofeigur

Kul att du kikade in igen=) det vekar hända mkt!  pepprar Indra med ordet mamma hela dagarna haha få se när hon vill säga det =) 

En sak jag undrar: ni som ger burkmat.. hur mkt ger ni? en hel stor per måltid? + fruktpure?

trevlig helg!

• SamsonS

C äter nästan en hel stor burk till lunch, OM det är Hipps burkar. Semper och Nestle äter hon kanske en halv burk av, och hemgjord mat ratar hon helt. Så det blir oftast Hipp här hemma. Ibland vill hon även ha frukt efter, ibland inte. Då äter hon kanske en halv liten burk ca. Favoriten till efterrätt är jordgubb, den verkligen älskar hon! Den mesta frukten tycker hon om oavsett märke. Dock kan hon inte äta mango, det får hon prickar av.

• EnStyckAnna

Vide brukar äta ca en halv burk och lite frukt efteråt, ibland går hela burken ner när han är riktigt hungrig...

Trots att jag upplever att ungen äter dåligt så vägde han 10.125g nu på sin 8mån kontroll...

Här erbjuds det nästan bara hemgjord mat Tungan ute, köper någon enstaka burk då och då när vi ska iväg eller jag har glömt att tina..

• Nikki81

Om jag fick i min lilla tos en halv burk eller motsvarande i hemmalagad mat skulle jag vara riktigt nojd!!! Alexa ar tyvarr inte alls pigg pa mat. Jag har fatt lov att vanta med att erbjuda henne mjolk tills efter vi har provat med maten forst. Men tyvarr verkar inte det hjalpa sarskilt mycket. Jag har gett upp med pureer och erbjuder istallet henne var mat och da verkar hon iallafall fa is sig ett par smaktuggor. Jag tar ur lite av var mat till henne innan jag saltar den och skar upp den i mindre bitar och later henne fa forsoka ata sjalv. Det blir mest kladd men ibland slinker nagot in i munnen och ibland far jag in en liten bit. Annars ar grot med tillsatt jarn det anda hon ater oftast utan protester en gang om dagen! 

Hon ar en liten tjej och vagde bara 7 kilo nu nar vi vagde henne forra veckan vid 7,5 manaders alder. Men hon foljer sin kurva sa allt ar tydligen i sin ordning. Jag hoppas att nar jag trappar ner pa amningen vid ett ars alder att aptiten kommer att oka om den inte redan gjort det innan dess.  

• Ofeigur
    Ppilla skrev 2012-02-16 10:57:00 följande:
    Var idag på 8-mån kontroll 8,3kg och 71cm lång.

Växer och frodas dom små=) Vägde mig med Indra på vågen och hon vägde också runt 8 nu. Vi ska dit när hon är 8 mån nästa gång.
  • Liniz77

Hur går det med er mammors vikt? Har ni gått ner allt eller hänger mamma kilona med?
    Jag väger nu mindre än vad jag gjorde för 10 år sen när jag blev gravid med min store gosse, bara 1 kg mindre men jag har inte vägt så lite sen jag var 22. Jag har 1 kg kvar t min sk drömvikt så nu kör jag på. Kräksjukan för en vecka sen gav mig lite gratis skjuts.
    Här sovs det dåligt. Maten är lite till och från. Ger både välling o ersättning på dagarna då jag dragit ner amningen dagtid. Upplever att matningen går bättre då. Här gillas familjens normalkryddade mat o hipps burkar bäst.

• auo

jag har gjort gastric bypass innan när jag blev gravid . och när jag hade hunnit att komma ner från 115 kilo till 77 i 3 års tid .. med gravidet blev ja mest 106 kilo igen men nu har jag bara kvar 2 kilo till min 77 igen .. jag gör ganska långa promenader med hunden och tjejen .. Cool

• MD77
    Liniz77 skrev 2012-02-16 12:28:39 följande:
    Hur går det med er mammors vikt? Har ni gått ner allt eller hänger mamma kilona med?
    Jag väger nu mindre än vad jag gjorde för 10 år sen när jag blev gravid med min store gosse, bara 1 kg mindre men jag har inte vägt så lite sen jag var 22. Jag har 1 kg kvar t min sk drömvikt så nu kör jag på. Kräksjukan för en vecka sen gav mig lite gratis skjuts.
    Här sovs det dåligt. Maten är lite till och från. Ger både välling o ersättning på dagarna då jag dragit ner amningen dagtid. Upplever att matningen går bättre då. Här gillas familjens normalkryddade mat o hipps burkar bäst.
    Har inte heller vägt så som jag gör nu på flera år. Har gått ner 39 kg sen förlossningen och väger nu 68kg, så ni kan ju förstå hur illa det var, fanns en hel del att ta av Glad Jag har kört på LCHF sen slutet av augusti och det har ju gjort susen helt enkelt.
Svar på tråden Juni/Juli mammor...