Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Grodan har kommit in i en mamma fas. Så fort han ser eller hör mig så ska han vara i famnen. Vet inte vad jag ska göra så måste försöka hinna allt de stunder han sover, äta, duscha, toa besök, städa, diska, tvätta och försöka sova lite själv också (är såå gravidtrött och trött pga att han vaknar en del). Det går inte ihop :(

Tipps?

• Larsson2006

Har så sjukt ont i ryggen idag. Sonen (snart 10mån) har varit så sjukt klängig idag.

Jag har fel på 2 diskar i ryggen och wiplashskada som aldrig blir bra. Allt efter ett fall 2007. Klängigheten som han nu visat i några dagar har fått mig att bli lite nervös för 2 barn.

• Larsson2006

Firar min första morsdag med en rejäl magsjuka. Spyr skum, har spräckt massa blodkärl i ansiktet så jag e prickig. Vill inte äns tänka på hur rumpan ser ut men det kännss som man har världens babianröv.

• Larsson2006

Urk. Känns som jag ska dö. Klarar knappt röra mig, får inte behålla nått och har så sjukt ont i kroppen. Har frossa och tror jag halusinerar, känns som bebyn kommit ut. Ibland e jag 100% på att hon ligger brevid mig och gråter.

• Larsson2006

Pappan är hemma med sonen. Har nu under natten fått börja få behålla lite vätskeersättning men har så sjukt ont i kroppen att jag knappt tar mig upp på toa. Tur jag slipper ha ansvaret över Grodan. Han har börjat klättra på allt reser sig mot massa saker och springer emellan grejer. Helt galen!

• Larsson2006

Grodan går (om än lite vingligt). Blev 10mån nu den 26. Han pratar mycket, mamma, pappa, vovve, tack, hej mm sen e det mycket oj, ursh och liknande ord. Han sover inte hela nätterna än och använder fortfarande napp. Men det ska vi sluta med (innan han blir 1) tror vi. Har fått för oss att det är bra om han slutat med napp tills nästa kommer i november/december skiftet. Har han brottomt så kryper eller ålar han. Han fick en tyghjälm av pappa som han gärna vill ha på när han leker inne och går/springer runt.

• Larsson2006

Tror jag dör! Jag är desperat efter tipps!

Fattar noll men Grodan sover bara sämre och sämre! Han har bara sovit hela natten en gång. Nu mer kryper han runt i sängen gnäller och skriker. Tar man upp för att trösta ålar han sig eller slåss. Tror det är mardrömmar eller ont i magen. Fattar inte vad jag ska göra för att hjälpa. Jag är sååå trött. Pappan måste få den lilla sömn han kan då han jobbar mycket och jag har ingen annan som kan lösa av denna trötta gravida mamma. Han sover dessutom ännu sämre på dagarna så då går det inte ta igen sig som det gick förut.

HJÄLP! Bvc's svar var det är en period, alla barn sover annorlunda.

• Larsson2006

Tack!

Tror det börjar lugna sig. Nu sover han nästan dygnet runt idag och natten som var "vaknade" han bara en gång. Han sätter sig upp ibland i sömnen, det var de han gjorde inatt.

• Larsson2006

Hur sover era nu?

Grodan har presis börjat sova hela natten, vaknar nån gång pga att han sätter sig eller drömmer nått men det är sällan. Har dock lite strul med sovandet på dagarna. Han behöver 1 före lunch och en efter men hamnar de för tätt somnar han inte åh hamnar de för långt isär vill han inte somna till kvällen. Funderar på hur man ska göra för att ev slå ihop dom. Tipps?

Använder era napp? När ska ni sluta med den och hur?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...