Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Hejsan. Fick våran första ängel via kejsarsnitt den 26/7. Han har också gul gegg i ögat. Det blir bättre och bättre. Fått rådet att torka det utifrån och in mot näsan med en våt papperstuss.
    Han har inte fått till amningen än. Så vi övar på dagtid samt att jag pumpar ur och ger i flaska också. På nätterna får han ersättning pga det kommer nästan ingen mjölk på nätterna samt att ingen av oss har ork att försöka med amningen på natten. Han har inget tålamod.
    Han har även problem med gaser så vi kör också med minifom. Det är lite bättre nu men han gråter när han skall bajsa :(

Jag har en fråga till er andra. För en vecka sedan så började han stöna (låter som om han håller på skita på sig) och spänner hela kroppen när han nyss somnat och när han är på väg att vakna. Detta kan han hålla på med i ca 30min. Det blir aldrig nått i blöjan, han värkar inte besvärad av det. Men jag vill veta vad i hela h-vete han pysslar med. Några andra som har barn som gör detta eller nån som vet vad han gör?

Sen är jag nyfiken om det är nån fler som fick via kejsarsnitt...

• Larsson2006

Myspys: hur är ditt ärr? Har du fortfarande ont?

Jag har som en stenhård falukorv inopererad i magen. Det luktar även lite om både ärr och avslag. Har typ mensvärk. Vete tusan hur länge svullnad, osv är ok.

• Larsson2006

Kan spädbarn vara rädda för att sova?

Vår lilla kille som är född 26/7 gnyr, gråter och värkligen kämpar emoted hela kroppen en massa och öppnar ögonen hur många gånger som hällst och kollar så vi är här. När han väl somnat så håller han på stönar i typ en halvtimme.

• Larsson2006

Snittades 26/7 och har fortfarande ont ibland under vissa rörelser samt har världens hårdaste ärr. Magen hänger över lite (inte snyggt) i övrigt så e jag smalare än innan. Spydde hela graviditeten så jag gick ner 5kg.
    Men har mycket mer mage än innan.
    Har fortfarande avslag men inge mycke.

• Larsson2006

Vi har inte fått vara till bvc åh väkt våran än. I tisdags blev han 4 veckor. Vi har ringt flera gånger och även lämnat meddelanden men inget händer...
    För 2 veckor sen vägde vi honom på köksvågen och då vägde han 3600 ungefär. Han vägde 3430 när han kom och 3130 när vi for hem från bb.
    Är det normal uppgång eller?

Han har nog växt på längden me för vi fick spänna ut bilbarnstolen i fredags när vi skulle iväg.

• Larsson2006

Trodde att det var vi som gjorde fel som inte låg på tillräckligt. Hade ingen aning om att de var de som skulle kontakta oss.

Angående sex så har vi inte haft det på flera månader. Avslaget har inte slutat än men de va bara 4v sen jag snittades. Har lite lust men fortfarande ont i magen över ärret.

• Larsson2006

Alexander 1mån är så trygg och lugn bebis att han gärna är hos andra. Han är dock så nyfiken att han vill vara med där det händer som mäst så om man går ifrån av nån anledning så blir han arg.

Sen så ger vi flaska för att amningen inte funkar. Vi pumpar ur + att vi kompliterar med ersättning för att de ej räcker till. Är de fler som amningen strular för?

• Larsson2006

Detta kanske är helt off tänkt av oss men igårkväll så bestämde vi oss mer eller mindre för att vi vill att det ska vara rätt nära mellan våran lille och hans syskon. Är det nån som vet när man kan/ska börja med ett syskon efter kejsarsnitt för att få så nära som möjligt mellan dom?

• Larsson2006

Måste bara berätta en rolig sak Alexander börjat med. När man matar honom och han är klar så spottar han ut flaskan och försöker man stoppa in den då så rynkar han pannan tittar på en och morrar.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...