Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Grodan sov hela nätterna innan han blev sjuk första omgången strax efter jul. Då ville han inte äta så då fick vi rådet att börja nattmata. Det har vi inte hunnit vänja han av med mellan alla sjukdommar. Nu efter sjukhusvistelsen har han dessutom blivit jätte osäker (tror jag) han vill vara nära hela tiden dygnet runt.

Vårt tipps för att sova hela nätterna är vänja av med nattmatandet och sedan vänja dom vid att somna om själv. Vyssa inte en massa när de vaknar. Spring inte till de direkt.

Nån som har tipps på hur vi skall få grodan att bli lugn och trygg igen. Vi är med han massa på dagarna och myser och tröstar men sen då?

• Larsson2006

Liniz77: kul med jobb.

Nån fler som beslutat när de ska börja jobba?

Har nån börjat på dagis än?

• Larsson2006

Nu jäklar händer de grejer. Idag har grodan börjat använda benen när han ska nån stans. I början på veckan började han dra sig fram med händerna. Hoppas han får lite mer fart snart så han slipper vara så frustrerad.

Är det nån som kan gå helt själv än?

Grodan stapplar bara några få steg än så länge.

Åh vill ha måndag nu. Vill se om de e nån där inne. Ska på vul då ju....

• Larsson2006

Första helvetesnatten med avvergning av nattmatande. Hoppas de e lika kortvarit som sist. Då bråkade han 3 nätter.

• Larsson2006

Hmmm klockan är nu 03:00 och han har vaknat en snabbis vid 22, sen tog det 40 min vid 12, vid 1 och nu vid 3 tog de typ 10min. Hoppas han sover länge nu.

• Larsson2006

Grodan fick sin första 8mån burk idag. Han har aldrig varit så förtjust i potatis och denna var det potatisbitar i. Han spåttade ut dem men när man mosat ihop lite med gaffeln åt han. Han satte bara 1liten köttbit i halsen.

2natren med avverjning av nattmatandet nu. Klockan är 03 och han har vaknat 2ggr en gång vid 22 och då stoppade jag bara om honom och nu har det tagit 8min (hittils).
    Värkar som han beslutat sig för att sluta med napp under nätterna också, varken igår eller idag har han velat ha den. Men under dagen så ville han promt ha den när han skulle sova. Nån som har avverjt nappanväbdande förrut? Borde vi neka honom den under dagen? Eller vänta tills han blir större?

• Larsson2006

När han vaknade vid 3 tog det 30 min. Nu e han vaken igen (kl 5) hoppas han somnar fort. Jag e toktrött.

• Larsson2006

Det går över förväntan. (vet ej om man vågar säga det utan att de går åt helvete).

Han vaknade vid 12 och då tog det 7min. Hoppas han inte vaknar mer inatt.

Igår vaknade han 3gånger 22,03 och 05. 2 sista var han vaken i 30-40min.

• Larsson2006

Hur e det med era nån som fortfarande nattmatar?

Ni som har napp till era? När skall ni sluta med den?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...