Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Vilka pressenter jag fick idag på min födelsedag!

Kännde bebyn i magen för första gången.

Grodan fick till att äta själv med sked (om än bara nån tugga), efter lunch gick han och la sig och sov helt själv i sin myshörna, till middag åt han potatisbitar utan att spotta ut för första gången. Sen efter middagen la han sig och myste mot min mage och fick sig en spark på kinden, gissa om han blev förvånad! Lyckades dessutom fota minen när jag skulle fota att han mös...

• Larsson2006

Ppilla. Våran vaknar också en massa men somnar om fort med lite hjälp. Puckot sätter sig upp i sömnen och blir sur för att han tappar bort snutten.

• Larsson2006

Grodan har inga problem med maten han äter mer än vad jag gör (äter nästan inget själv pga graviditetsillamående).

Grodans kusin hade samma problem som Vidar. Hon är nu 2år och har fortfarande lite problem. Lösningen var (och är): hon ammade på nätterna vilket gjorde att hon åt bara det hon tyckte var lätt att äta och gott. Behövde ju inte näringen utan åt bara för att.
    Nu ammar hon inte längre men har en mor som trycker i henne godis så hon är som aldrig hungrig.
    När Vi är barnvakt går det jättebra för att vi inte erbjuder massa annat än 3 mål och 2 frukter per dag.

Vår son hade samma problem i början (men potatis har han inte börjat äta förns nu). Vi gav honom bitar av vår mat från våra tallrikar och visade lugn om han satte i halsen eller kräktes. Självklart hjälpte vi honom. Dom måste ju få lära sig att tugga och Grodan gjorde inte det av burkmaten. Testa även majskrokar eller rån. Nu äter han de mesta och tuggar noga. Särskilt om man ger han nått nytt och säger åt honom att Tugga ordentligt.

• Larsson2006

1års kontroll. 78cm och 10,2kg. De tyckte inte att vikten riktigt hängde med hans viktkurva men han kan ju som inte äta mer än han gör tycker man.

Vore kul och veta vad era låg på vid 1år...

• Larsson2006

Grodan har precis börjat vara lite blyg.

Han sov hela nätterna under 1v när han var 10,5 månader men sen har han börjat vakna igen. Ofta är det bara att lägga ner honom och stoppa om honom. Han sätter eller ställer sig medans han sover och vaknar efter ett tag, de e som om han inte fattar att han kan lägga sig själv. Han har dock provat några gånger och hamnar fel vilket gör honom förbannad. Antar att detta också bara är en period men lite jobbigt när bebyn i magen har blivit så aktiv och väcker en massa på nätterna.

• Larsson2006

Gud så läskigt! Grodan har inte kunnat sova på 3 dygn. Han är snorig, febrig, rosslig och lite hostig. Men pigg och värkar inte så påvärkad förutom att han inte kan sova och har lite problem med maten.

Var till läkare idag för att kolla så att inte öroninflamationen var tillbaka. Men det såg fint ut. Han hade dock fått massa vätska i lungorna och nästan igentäppta luftvägar. Läkaren sa att de va som en vuxen skulle ligga under vatten när det gick vågor och försöka andas genom ett sugrör. Han har fått medicin. Gud så hämskt att de kan gå så långt utan att man vet nått!

• Larsson2006

Grodan har inte blivit helt av med vätskan i lungorna än och börjar dagis på måndag. Tur det är mycket bättre och bara inskolning.

Vad ska ni ha på dagis och vad ska ni ta fram och tillbaka?

• Larsson2006

Min man kan tyvärr inte vara ledig så mycket. Blir någon strödag här och där, samma nu under semestertiderna. Han är delägare och chef för ett rätt nystartat företag. Hoppas han kan vara hemma mer efter jul.

Grodan gick första dagen av inskolningen idag. Det gick jätte bra även om han var lite blyg. Vi stannade över lunch idag. Sen när lillebror kommer i slutet av novemberska han gå 9-14. Fram tills dess så ska vi trappa upp tiden lite beroende på om det går bra eller ej.

• Larsson2006

Första dagen själv på dagis igår. Det hade gått toppenbra. Men shitt vad USELT han sov!
    Hoppas de går bättre idag!

• Larsson2006

Grodan kastar också mat. Vi lyfter undan tallriken efter att ha sagt till. Han äter jättebra på dagis men när han är trött eller inte så hungrig blir det mest lek.

Vi har dock ett problem. Grodan har blivit för äventyrslysten för sitt eget bästa. Klättrar på allt, hoppar, snurrar, dunkar huvet i saker. Allt med flit! Igår tog han på sig en skål på huvudet och sprang skrikande rätt in i väggen. Stog vid en fönsterbräda i sten, vi sa akta och då dunka han i huvudet med flit.
    Han har inte sett Jackass eller något liknande menbeter sig ändå så!!!

Vad ska vi göra? Han har varit inlagd på sjukhus 2 gånger för hjärnskakning... Den senaste månaden!!!!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...