Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Mår jättekonstigt. Har ont i magen, mår illa precis som dagen innan mens. Har dessutom lite feber. WTF ska dessutom inte ha mens förns om en vecka.

• Larsson2006

Idag satt grodan och lekte helt själv på golvet i nästan 2 minuter innan han börja vingla. Men han blir bara bättre på att parera vinglet.

• Larsson2006

Man kan sluta med välling när babyn nöjer sig med frukost lunch och middag plus nått mindre mellanmål (typ lite banan eller så) och välling till natten. Men då ska de få vatten till maten. Så mitt tipps är att börja ge lite vatten till maten. När de är 6månader kan man börja helmata dom. Men man bör ge ersättning tills de dricker och äter ordentligt.

Ska man dock lyssna på nyaste rekomendationerna så skall de inte börja med smakportionet förns vid 6 mån. Men jag tycker de e fantigt eftersom de samtidigt säger att de ska få smaka så fort de visar intresse.

• Larsson2006

Det är som sagt olika för olika barn. Det finns INGET som stämmer för alla. Precis som vuxna är barn och babysar egna individer som man måste forma och forma sig efter!

• Larsson2006

Oj vad länge sen de var jag skrev. Grodan har börjat ta sina första steg. Annars rullar han sig fram. Vi har legat på sjukhus nu i över en vecka. Han har haft dropp och blivit sondmatad. Han har haft råtaviruset, inflamerad tjocktarm och körtelbuk. Men nu börjar han må bättre.
    Själv har jag uppleft mitt första mf. Blev skrapad åh fick alergichock över nå läkemedel jag fick så jag var inlagd. Nu 5v. senare har jag plusat igen.

• Larsson2006

Hoppas värkligen han e helt 100 snart. Han hann bara vara frisk ca 3 dygn från öroninflamationen (som jävlades på i nästan 2v.)

Vore kul med en beby till vintern. Blir lika länge mellan grodan åh den som mellan mig åh min lillebror. De har varit toppen avstond.

• Larsson2006

Ang mitt mf jag var i vecka 11. Var på en buss och fick ont i magen och mådde jätte illa. Skrek till att de skulle stanna. Bussen hinner knappt öppna dörrarna innan jag kastar ut huvudet och spyr. Drar med mig vagnen av åh känner hur allt snurrar till. Sätter mig på bänken på busshållplatsen, spyr igen. Klarar ej av att sitta ordentligt, hänger på vagnen. Ringer min man som kommer för att hänta mig men är 30min bort. Känner hur de bara forsar blod. Ser hur de droppar ner på marken och färga snön röd, det rann även ut på vardera sida om mig på bänken. Trotts allt detta var det inte en enda som fråga om jag behövde hjälp. På sjukhuset pumpade de mig full med morfin och efter att mitt blodtryck rasat så de var tvugna att ge medicin för att höja det beslutade de om akut skrapning. Fick alergichock av nån av medicinerna jag fick när jag sövdes så jag fick stanna ett extra dygn för behandnibg av det.

• Larsson2006

Ang rotaviruset. Han fick det när vi var på en innomhusleklpats med massa barn. På sjukhuset så sa de att det var ett rett vanligt virus som gick just nu. De nämde att man vaccineras mot de utomlands men inte i sverige. Men man kan tydligen det. Mitt tipps till alla er som har barn som leker på allmänna ställen, VACCINERA era barn. Detta va inte nått att rekomendera. Tydligen så är de 3dygns inkubationstid och 3dygn från att de slutat ha diare tills de inte smittar. Smittan kan sitta fast på leksaker på tex dagis i flera dagar innan den dör.

• Larsson2006

Grodan har precis börjat prova åla men får bara till det ibland åh då bara bakåt. Han kan stappla mellan oss men bara korta sträckor. Han har 2 tänder på underkäken.
    Grodans favoriter, gåstolen, en gossedjurspingu och öva på saker. Han vinkar och säger - Ej eeej! Sen när han är ledsen så kan det komma mamamamama medans han går mot en i gåstolen. Han har sagt pappa en gång.

Nu sen han varit sjuk i över 2 veckor är de så mycket som han inte orkat göra som han måste öva om. Han var tex bättre på att gå och stå förut men han har ju bara legat. De enda som e bättre nu än innan han blev sjuk är vinkningarna och ej ej... Va de enda han orka med.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...