Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Det är som han gör det med flit!?! Han vet hur man backar försiktigt ner när han klättrat upp men ibland så ska det hoppas. Eller springa in i väggar eller möbler eller dunka huvudet i saker... Ligger det i pojkars natur att testa på det viset? Eller är han smått självmordsbenägen?

• Larsson2006

SamsonS: hur gick det?

Själv har jag bara ca 70 dagar kvar innan förlossningen med vårt andra barn. På rul sa de att det var en pojke till men har inte kunnat smälta det. Tror och hoppas fortfarande på tjej trotts att vi fick se hela "paketet" hur tydligt som hällst. Är mäkta trött men i övrigt mår jag bra.
    Graviditeterna är jätte olika. Magen är större och ligger högre upp med denna. Förra gången kräktes jag oavbrutet. Denna rör sig jättemycket och det både syns och känns mer. Kan vi alla sett fel? Kan det vara något annat vi sett än snoppen?

• Larsson2006

Jo jag är medveten om det men hur jag än gör så är det ändå en liten röst i bakhuvudet som säger. - Det är nog en tjej ändå.
    Säger han om honom och vi har valt namn redan. Ett som är finare än tjejnamnet vi funderade på. Men ändå... Vi har börjat prata om hur vi ska ha det på hans rum om vi ska göra lika som för storebror eller försöka göra väldigt olika. Vet ej vad som är bäst för kreaktiviteten, leklusten och samtidigt minska antalet onödiga bråk...

• Larsson2006

Haft sånna sammandragningar inatt, de e ju 2 månader kvar innan han ska komma.

Hur sover era? Sover de hela nätterna än?

Grodan sover ca 1,5 timmar på dagen åh vi börjar nattrutinen vid 19 så han är i säng ca 20:30. Han vaknar sen flera gånger under natten.

Han har dessutom haft hosta sen i augusti har varit till docktorn och det var nån form av luftrörs grej så de var trångt. Han har fått 2 olika mediciner som skall inhaleras så han har nån andningsmask. Han hatar den!

• Larsson2006

Blev riktigt skrämd igår. Det blev akut in till förlossningen med ilfart! Fick sprutor åh grejer, han fick för sig att han skulle ut igår...
    Det var inte bara förvärkar jag gått med utan riktiga...
    Nu har jag fått komma hem men med strickta restriktioner på vad jag får och inte får göra... De tyckte att jag hällst skulle va sängliggande till förlossningen för att inte riskera nått men förstog att de inte går med en på 1år... Så han ska få vara på dagis längre nu :(

• Larsson2006

Behöver tipps på mycket lugna lekar som bagnen kan tycka är roliga. Vårt yrväder förstår inte att mamma måste vila så igår fick jag åka in på förlossningen igen. Fick medicin för att stoppa det igen.

Har testat med pussel men de e han för liten för. Vi läser massa böcker men när man läst alla några gånger lessnar han. Vi har även tittat på lite tv. Provar leka med plastdjur åh bilar men icke. Här skall det bara brottas och leka tafatt....

• Larsson2006

Går in i v 33. Vi har testat att stänga in oss på ett säkert ställe men han vill inte leka med sina saker utan brottas, klättra och busa.

• Larsson2006

Pappan jobbar tyvärr rätt sent. Han har eget företag så dom har massa att förbereda innan pappaledigheten.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...