Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Juni/Juli mammor...

Nu är det farligt att titta bort. Grodan har blivit blixtsnabb. Han ålar sig fort som bara den och får tag i allt trotts att han ligger på golvet. När han är i gåstolen är det ännu värre. Han har till och med sprungit och sladdat sönder en. Fram hjulen gick av. Personalen på barnens hus hade aldrig hört talas om det förut.

• Larsson2006

Grodan har börjat sova jättemycket på dagarna nu ochså. Vaknar vid 6 (brukade vakna vid 7) men han sover mer än 1 timme extra. Orkar bara vara vaken pigg och nöjd i ca 1-1,5 timme sen är han trött och gnällig.

• Larsson2006

Grodan somver natt mellan 20-06. Sen sover han nu mer även 8-9 10,30-12 14-17,30.

Förut sov han 20-07, 9-10 och 15,30-17,30

• Larsson2006

Jo helt galet fattar ej hur han kan sova sååå mycket. Inte har han feber heller... Fattar noll! Har det med att han har så mycket för sig under sin vakna stund tro?

Imorgon ska vi till bvc och få vaccin.

• Larsson2006

SamsonS: och alla andra som funderar över mat.

Detta har stämt på Grodan och alla hans sju äldre kusiner. Även om vi föräldrar blir oroliga och försöker reglera barnens mat och sömn så varken äter eller sover de mer eller mindre än de själva vill. Tyvärr har de perioder när de knappt äter nått, då oftast för att de är för upptagna med att lära sig nått nytt. Kan va sånna saker vi inte märker av äns som att se lite längre eller urskilja ett nytt ord. Jag e toknojig själv under dessa perioder. Försöker få han att sova mer eller äta mer. Men upptäcker efter ett tag att det släpper av sig själv (när han är redo). Jag står dock fast vid våra rutiner då jag tror detta skapar en trygg miljö.

Grodan har dock vissa saker han VÄGRAR att äta och några saker han är helt tokig i. Bla så är det bara 3rätter som jag gör hemma som han äter. Typ kalops med ris, pasta och köttfärsås och favoriten pasta med squash och tomat sås. Han hatar allt med potatis (även köpe burkarna). Sen absoluta favoriten är mosad banan med mosad avokado, och sedan mosad mango är också tokgott.

Några av hans kusiner och även han åt näst intill inget på dagarna så länge de fick mat på nätterna.

Oj blev långt detta SORRY...

• Larsson2006

Sååå sött. Kl:03.00 Grodan vaknar och jag går in och hychar och vaggar sängen lite sen jag stoppat om honom. Efter en liten stund hör jag hur han skrattar (suck e han pigg?) tittar ner och ser han drömma. Kan inte låta bli att sitta kvar och titta på hur han skrattar, ler och "pratar" i sömnen.

• Larsson2006

Mammas hjärta smälter... Grodan kommer ålandes "-mamamama" när han kommer fram suger han ihop kinderna så det blir pussmun och pussljud, sträcker sen upp armarna. Jag plockar upp honom får en stor blöt puss, sen klappar han lite på mig och klättrar sen ner och fortsätter att leka.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...