• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Elsa81
    sensommarbarn skrev 2011-08-15 08:32:49 följande:
    Hur pass vakna är era små? Ebba blev 4 veckor igår... Hon har nästan helt slutat sova på förmiddagarna (förutom de dagar vi kör bilen till dagis, då kan hon sova en timme eller två... Sen vaken lite och äter och sen sover hon en stund mitt på dagen... Igår var hon vaken nästan hela kvällen med! Tycker det känns lite tidigt att sluta sova på förmiddagen???? ;)
    Hon sover små tupplurar bara på fem-tio minuter...
    Tacksamt är däremot att hon verkar sova bättre på nätterna (eller bättre... hon vaknar två gånger istället för tre ... ) inatt tror jag bara jag varit vaken en och en halv gång (la till henne till bröstet och somnade om)

Vid senaste vägningen vägde Ebba 4760 gram och var 54 cm lång! Vägning igen på torsdag vid 1månaderskontrollen =)
    Våran tös är oxå vaken väldigt mycket. Har som tur är de senaste nätterna sovit väldigt bra istället! Men efter 2 dagar med kräkningar (magsjuka eller liknande) så har hon sovit lite mera, har väl en del att ta igen. Men nätterna blir bättre och bättre, peppar peppar!
    Men det är fortfarande små powernaps som gäller, sover lite längre om jag är ute och går med vagnen men så fort vagnen stannar så vaknar hon.

Ska nu, för första gången efter förlossninge, bege mig till gymmet och träna och tar henne med mig. Får se hur det går! Men är sjukt taggat att få komma igång igen efter dem här månaderna!!
  • kattaaa
    YlwaMarie skrev 2011-08-14 21:24:07 följande:
    Kan vi inte kanske skaffa en bildtråd också så vi kan visa våra små???
    Tycker jag låter som en bra ide =)
    °° ♥Bell 2oo7-o8-2o °° ♥Melvin 2oo9-1o-o7 °° ♥Nova 2o11-o7-17 °° kattaaa.blogg.se °°
  • LillaStora

Mammakläderna ska inte sparas här. Är dels väldigt nöjd med att ha två barn och sen har båda graviditeterna haft komplikationer så det känns som att vi får vara nöjda nu..

Källa 021007 Smilla 110614
  • MammaJennii

Här är sov och vaken tider ganska olika.. Hon äter runt 5 på morgonen sen vaknar hon runt halv 8 sen är hon vaken till 10-11 sen sover hon ganska mkt för förmiddagen och eftermidagen fast man märker att hon är mer och mer vaken. :)

Igår var en jobbig dag ursha!!  Hon skrek länge på kvällen och inget hjälpte, till slut somnade hon. Vi tror att det var för att jag drack kaffe på dan så jag ska sluta med det helt tills jag slutar amma.. Får bli en te period igen :)

• Toffs
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-15 08:46:01 följande:
    Här fick man igen med råge för att jag skrev att vi hade haft en bra natt. Melvin somnade kl 00 och vaknade kl 4. Där var han nöjd med sin nattsömn trots att han vart vaken hela kvällen o skrikit som en tok. Snacka om att jag är förstörd. 3 timmars sömn skrapade jag ihop o nu är det fira 2 åring o förbereda kalas som gäller. Blääää.
    huvva, stackare. ingen hit med skrikmaraton och sen inte få sova ordentligt... du får smita undan och ta en powernap..:)
  • YlwaMarie

Ej så bra på att fixa sådant är du?

• Toffs

vi har inga som helst sovrutiner på dagarna, han somnar lite här och där och hur som helst, men han kör ungefär vartannat dygn sova, vartannat klarvaken... men nu börjar han kunna somna i sin säng om jag har ammat honom ganska nyss kring elvasnåret, sen äter han kl 03 och 06 innan vi går upp runt åtta-niotiden.

Har nyss kommit hem från babysång, jättemysigt arrangerat! Tyvärr tyckte även Freddan att han skulle sjunga, så han skrek sig igenom det hela, sen slocknade han helt efteråt... Jättekul var det i alla fall att komma ut bland folk litegrann.

• YlwaMarie

Då har vi haft en tung natt samt början på dagen. Miljan sov mellan 23 och 01. Sedan åt han lite för att åter vakna vid 03 och vara vaken till 06. Somnade då i 2 timmar till 08 och hade sedan skrikfest till ca 13 då han somnade av ren utmatning. Jag ser i kors av trötthet. Då jag inte fått hjälp en natt på snart 1 månad då jag har en idiot till sambo som somnat varje dag runt 24 och vaknar dagen efter vid 10-11. Så stämningen är underbar i detta hem.

• Toffs
    YlwaMarie skrev 2011-08-15 13:20:58 följande:
    Då har vi haft en tung natt samt början på dagen. Miljan sov mellan 23 och 01. Sedan åt han lite för att åter vakna vid 03 och vara vaken till 06. Somnade då i 2 timmar till 08 och hade sedan skrikfest till ca 13 då han somnade av ren utmatning. Jag ser i kors av trötthet. Då jag inte fått hjälp en natt på snart 1 månad då jag har en idiot till sambo som somnat varje dag runt 24 och vaknar dagen efter vid 10-11. Så stämningen är underbar i detta hem.
    Min käre sambo tar inte heller några nätter, jag vet precis hur drygt det är, dock jobbar han hela dagar och behöver sin sömn, så han får ta lillen när han kommer hem på eftermiddag-kvällskvisten så jag åtminstone kan få köra en maskin tvätt (fasen vad man tvättar mycket nu...:P). Vi hade kommit överens innan om att det är bäst om jag tar nattpassen, eftersom jag ändå har otroligt lätt för att somna om, men det har man ju inte när man blir mamma, har jag märkt...

Hur funkar det för honom att samsova? eller sova i vagnen? eller nåt annat sånt? Jag får flytta Freddan från sängen till att ligga på mitt bröst mitt i natten, för lägger man ner honom igen i sin säng när man väl har tagit upp, då skriker han bara och vill vara nära... Kan vara ett tips om han sover bättre då?
  • ansanviol

Grattis till alla ni som fått era bebisar!!
    Nu undrar jag om ni väcker era små om de sover mer än 3-4 timmar på dagen? Min skrutt är lite mer än 3 veckor och han sover jättelånga perioder på dagen.. kan nog sova upp mot nästan 5 timmar i sträck..  mina tuttar "självtömmer" sig för att de blir typ överfulla.. haha 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...