• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MorsLillaOlle
    Ppilla: Vad skönt att ni kanske får komma hem! Är aldrig roligt när de små är sjuka, man känner sig ju så maktlös!

Larsson2006: Olle brukar också ligga och spänna sig när han precis har somnat in. Tror det är gaser eller rapar som vill ut. Vi körde med Minifom ett tag, men vi slutade för att se hur det gick utan. De första 2 dagarna tänkte jag att nu är det kört! Han verkade ha jätteont! Men nu har det lugnat ner sig. Får bara lite ont nån gång då och då, så det känns skönt!

Förövrigt är han väldigt nöjd för tillfället! Kan ligga jättelänge själv och prata. Och sover bra gör han också, både på dagen och natten. Och kan åka vagn utan problem...ja med nappen i då   Men det är väl bara en tidsfråga innan det ändras eftersom jag har berättat om det nu   Och snart är det nog ett utveckligssprång på väg också. Brukar vara ett vid ca 8 veckor och det är han ju. Ja 7,5 om man räknar om med att han kom lite tidigt

Igår var vi på bvc och han väger nu 5340 g och är 57.7 cm lång  
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • MorsLillaOlle

Just ja Larsson, jag blev också snittad. Blev det med storebror också tyvärr. Både pojkarnas hjärtljud har varit dåliga vid förlossningen så de har varit tvugna att plocka ut dem.

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • trollis 81

Prommis: dem sa här på BVC att innan 3 månader gör man inget vid geggiga ögon. Kalle e oxå geggig och han e 2 månader idag.

• hugger i sten
    Larsson2006 skrev 2011-08-17 14:00:15 följande:
    Hejsan. Fick våran första ängel via kejsarsnitt den 26/7. Han har också gul gegg i ögat. Det blir bättre och bättre. Fått rådet att torka det utifrån och in mot näsan med en våt papperstuss.
    Han har inte fått till amningen än. Så vi övar på dagtid samt att jag pumpar ur och ger i flaska också. På nätterna får han ersättning pga det kommer nästan ingen mjölk på nätterna samt att ingen av oss har ork att försöka med amningen på natten. Han har inget tålamod.
    Han har även problem med gaser så vi kör också med minifom. Det är lite bättre nu men han gråter när han skall bajsa :(

Jag har en fråga till er andra. För en vecka sedan så började han stöna (låter som om han håller på skita på sig) och spänner hela kroppen när han nyss somnat och när han är på väg att vakna. Detta kan han hålla på med i ca 30min. Det blir aldrig nått i blöjan, han värkar inte besvärad av det. Men jag vill veta vad i hela h-vete han pysslar med. Några andra som har barn som gör detta eller nån som vet vad han gör?

Sen är jag nyfiken om det är nån fler som fick via kejsarsnitt...
    Våran Thea låter också jättemycket i samband med sovningen, vet inte heller vad det är. Tror inte att det har så mycket med bajsing att göra för hennes del utan att hon låter så när hon ska komma till ro. Jag låter visst också lite så när jag håller på att vakna. 
  • Sarisan
    Larsson2006 skrev 2011-08-17 14:00:15 följande:
    Hejsan. Fick våran första ängel via kejsarsnitt den 26/7. Han har också gul gegg i ögat. Det blir bättre och bättre. Fått rådet att torka det utifrån och in mot näsan med en våt papperstuss.
    Han har inte fått till amningen än. Så vi övar på dagtid samt att jag pumpar ur och ger i flaska också. På nätterna får han ersättning pga det kommer nästan ingen mjölk på nätterna samt att ingen av oss har ork att försöka med amningen på natten. Han har inget tålamod.
    Han har även problem med gaser så vi kör också med minifom. Det är lite bättre nu men han gråter när han skall bajsa :(

Jag har en fråga till er andra. För en vecka sedan så började han stöna (låter som om han håller på skita på sig) och spänner hela kroppen när han nyss somnat och när han är på väg att vakna. Detta kan han hålla på med i ca 30min. Det blir aldrig nått i blöjan, han värkar inte besvärad av det. Men jag vill veta vad i hela h-vete han pysslar med. Några andra som har barn som gör detta eller nån som vet vad han gör?

Sen är jag nyfiken om det är nån fler som fick via kejsarsnitt...
    Våran dotter låter oxå en massa när hon sover,, framför allt vi insomning och när hon vaknar.. kallar henne för lillgris för de :)
  • timena

Här är en till med geggigt öga, har varit så sen han föddes och han är 7 v nu. Visa perioder har det varit bättre mrn nu är dett massa gegg igen. Ska till läkaren om 2 v får kolla då om det inte blivit bättre.

Nu har Malte börjat hitta sin tumme, sååå skönt, i natt somnade han om själv och sov ytterligare en timme innan det var dags för mat.

Han vägde i måndags 5600 g och var 61 lång, stor kille :)

Hur gick det med bildtråd?? Någon som vet vad man gör eller ska vi bara starta en tråd som heter typ  Foto Juni/juli bebisar ??

• FridaKarin

Vidar sover som en prins :) Det är så skönt, men börjar bli lite nervös att han sover för mycket? Han är 5 veckor på fredag och han är vaken mellan 7-9.30 varje dag och mellan 17-19. Då är han glad till en början och vill hela tiden ha uppmärksamhet. Sedan blir han grinig på slutet och då får han mat och somnar. Resten av dygnet sover han och vaknar var 3-4 timma och vill ha mat. Somnar efter maten. 

Är han vaken för lite? 

• amisej

Hoppar in här med.
    Min lilla prins föddes den 1 juni. Detta e mitt första barn.
    Förlossningen gick snabbt o smidigt.
    Halv 4 på natten kom jag in och 9 föddes han. En stor pojk 4025g och 53 cm lång :D

Han hade bajsat i magen och fick gojjan i lungerna så fick ligga på ryhov neo i 3 v.
    Men nu e han frisk glad o stor pojk.

Vi va på BVC för 2 v sen då vägde han 6060g o va 62 cm
    Nu e han säker närmare 7 kg.
    Många tycker när dom ser honom att han ser mycke äldre ut typ 4 månaders bebis.
    Då han va 3 v lyfte han huvudet och höll de stadigt. Började gurgla när han va 1,5 mån.
    Rätt vad de e börjar han gå snart haha.
    Hans far va ganska tidig med allt. Redan vid 8 mån kunde han själv gå stadigt.
    Känns som om de e dax o skola in honom haha

• Mamma till V
    FridaKarin skrev 2011-08-17 16:53:20 följande:
    Vidar sover som en prins :) Det är så skönt, men börjar bli lite nervös att han sover för mycket? Han är 5 veckor på fredag och han är vaken mellan 7-9.30 varje dag och mellan 17-19. Då är han glad till en början och vill hela tiden ha uppmärksamhet. Sedan blir han grinig på slutet och då får han mat och somnar. Resten av dygnet sover han och vaknar var 3-4 timma och vill ha mat. Somnar efter maten. 

Är han vaken för lite? 
    Tror absolut inte han sover för mycket, de ska sova ca 20 timmar när de är så små enligt de på bvc. 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...